سلوک در مسیر گمنامی + فیلم
کد خبر: 4165666
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴

سلوک در مسیر گمنامی + فیلم

آیت‌الله محمدتقی مطهری بروجردی از اساتید نامی حوزه علمیه بروجرد و مورد وثوق و ملجأ مردم بود که پس از رحلت آیت‌الله العظمی بروجردی(قدس سره) از قم به این شهر هجرت کرد و در عین پارسایی و پرهیزگاری، ضمن تدریس سطوح عالی حوزه، منشأ خدمات فرهنگی و اجتماعی ماندگاری در شهرستان بروجرد بود.

آیت‌الله محمدتقی مطهری بروجردیآیت‌الله محمدتقی مطهری بروجردی در سال ۱۳۰۵ ه. ش، در خانواده‌ای اهل علم و تقوا در بروجرد دیده به جهان گشود. این شخصیت برجسته دروس مقدمات را در زادگاهش و از محضر بزرگانی چون، شیخ علی جواهری، شیخ احمد فیضی، شیخ عبدالحسین خندانی و آیت‌الله میرزا لطف‌الله فقیهی فرا گرفت. وی برای ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه شد و عمده دروس سطح را از محضر فقیه بزرگوار آیت‌الله مرعشی نجفی آموخت.

وی پس از پایان دروس سطح، در درس خارج فقه و اصول حضرات آیات سیدشهاب‌الدین مرعشی نجفی، امام خمینی(ره)، سیدحسین بروجردی شرکت کرد و از محضر این اساتید کسب فیض کرد. این شخصیت برجسته در کنار دروس فقه و اصول در کلاس تفسیر و کلام و فلسفه، علامه طباطبایی و آیت‌الله صدر شرکت کرد. آیت‌الله مطهری در کنار تحصیل به تدریس نیز اشتغال داشت و در دوره مبارزه امام خمینی(ره) با رژیم طاغوت، از جمله کسانی بود که با حضور در راهپیمایی­‌ها، با سخنرانی­‌های افشاگرانه مردم را دعوت به مبارزه می‌کرد.

آیت‌الله مطهری بروجردی از دانشمندان و مجتهدین و مراجع بزرگ اسلام و تشیع بود که به دلایل شخصی یا زاهدانه خاص میلی به اعلام مرجعیت و حتی تدریس در سطوح عالی‌تر در حوزه‌های متمرکزتری چون حوزه قم یا نجف در کنار سایر مراجع و علمای بزرگ را نداشتند و سلوک در مسیر گمنامی را همچون بسیاری از عباد صالح خدا مرجع تشخیص می‌دادند از ویژگی‌های اخلاقی آن مرحوم سعه صدر فراموش ناشدنی و آرامش قلبی و معرفتی آن بزرگوار بود. سرانجام این عالم وارسته شنبه دوم آذر 1392 در سن 87 سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام
captcha