مسئولان برای خیرمقدم به زائران حسینی در موکب‌ها حاضر شوند
کد خبر: 4166157
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
مسئول موکب حضرت زهرا(ع) همدان:

مسئولان برای خیرمقدم به زائران حسینی در موکب‌ها حاضر شوند

مسئول موکب حضرت زهرا(ع) در شهرک فرهنگیان همدان با بیان اینکه این موکب مردمی است، گفت: از مسئولان تقاضا می‌شود برای خیرمقدم به مهمانانی که بعد از ۲۵ روز پیاده‌روی به این شهر می‌رسند در این موکب حضور پیدا کنند.

موکب حضرت زهرا همدانمحمد بخشی، مسئول موکب حضرت زهرا(ع) در شهرک فرهنگیان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه این موکب در سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده‌ است، اظهار کرد: این موکب در ابتدا به زائران پیاده از مشهد مقدس خدمات‌رسانی می‌کرد، اکنون ۱۰ سال است که زائران کربلا که از این مسیر عبور می‌کنند نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به خدماتی که موکب حضرت زهرا(ع) برای زائران ارائه می‌دهد، افزود: این موکب روزانه به ۵۰۰ نفر از زائران اربعین خدماتی همچون سه وعده غذای گرم، میان‌وعده، چای، اسکان، استحمام، برگزاری نماز جماعت و کار‌های فرهنگی ارائه می‌دهد.

مسئول موکب حضرت زهرا(ع) در شهرک فرهنگیان همدان ادامه داد:  این موکب در طول سال در بخش‌های مختلف فعال است، هر سال ۲۰ محرم که کاروان پیاده تبریز به سمت کربلا در حرکت است به مدت سه شبانه‌روز در این موکب و حسینیه سید‌الشهدا(ع) اسکان داده می‌شوند، همچنین هر هفته سه‌شنبه‌ تعداد ۳۰۰ غذای گرم برای نیازمندان و کارتون‌خواب‌ها تهیه و تقسیم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هزینه این موکب با کمک مردم تأمین می‌شود، تصریح کرد: هزینه موکب کاملا مردمی و توسط خیرین تهیه می‌شود، این موکب به نیت حضرت زهرا(س) و سلامتی امام زمان(عج) مشغول خدمت‌رسانی است. در طول سال ۶۰۰ نفر خادم در آن فعالیت می‌کنند.

بخشی بیان کرد: در موکب حضرت زهرا(س) ماهانه ۱۲۰ سبد غذایی به قیمت ۹۰ میلیون تومان تهیه می‌شود و بین خانواده‌های نیازمند تقسیم می‌شود، این خانواده‌ها از طرف خود مردم شناسایی و معرفی می‌شوند و از طریق همان معرف، بسته‌ها به دست آنها می‌رسد تا شأن این خانواده‌ها حفظ شود و به فرموده مقام معظم رهبری کمک واقعاً مؤمنانه باشد.

وی با اشاره به اینکه در پایان هر ماه این موکب به نیازمندان خدمات اجتماعی نیز ارائه می‌دهد، افزود: هر هفته خدماتی همچون معاینه پزشکی توسط پزشکان خیر، مشاور حقوقی، خانوادگی و مذهبی، امکانات خدماتی همچون ارائه رایگان ویلچر به نیازمندان و معرفی زوج‌ها به مزون عروس و تحویل لباس عروس به‌صورت رایگان به آنها صورت می‌گیرد.

مسئول موکب حضرت زهرا(ع) در پایان گفت: هر ساله در حسینیه سیدالشهدا(ع) به کاروان‌های پیاده که به سمت کربلا حرکت می‌کنند توسط این موکب اسکان داده می‌شود که در این راستا از مسئولان تقاضا می‌شود برای خیرمقدم به مهمانانی که بعد از ۲۵ روز پیاده‌روی به این شهر می‌رسند در این موکب حضور پیدا کنند، این موکب نیاز مالی ندارد ولی ورود مسئولان شهر در این قضیه و خیرمقدم به مسافران باعث سربلندی استان است.

انتهای پیام
captcha