مدیران مؤسسات قرآن قادر به تهیه مکان مناسب نیستند
کد خبر: 4166322
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

مدیران مؤسسات قرآن قادر به تهیه مکان مناسب نیستند

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌العرفان بروجرد با اشاره به مشکلات مالی مؤسسات قرآن و اینکه دریافت شهریه آمار قرآن‌آموزان را کاهش می‌دهد، گفت: بالا رفتن اجاره و رهن ساختمان‌ها در شهرها و مناطق مختلف باعث شده اکثر مدیران مؤسسات قرآن دیگر قادر به تهیه یک مکان مناسب نباشند.

مؤسسات قرآنمعصومه یاراحمدی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌العرفان بروجرد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با بیان اینکه این مؤسسه قرآنی در سال 92 با دریافت مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان فعالیت خود در  شهر چالانچولان را آغاز کرد، گفت: به مدت هشت سال در چالانچولان فعالیت قرآنی داشتم و بعد از آن فعالیت خود را در بروجرد ادامه دادم؛ تا زمانی که در یک ساختمان خیریه‌ای مستقر بودیم مشکل خاصی از نظر مکان نداشتم ولی در حال حاضر با توجه به بالا رفتن رهن و اجاره با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی که طلبه سطح سه حوزه و دارای مدرک دکترای روانشناسی است، اضافه کرد: در مؤسسه قرآنی بیت‌العرفان کلاس‎های آموزش روخوانی، روانخوانی، مفاهیم، حفظ جزء 30 قرآن و حتی دوره‌های تربیت معلم قرآن نیز برگزار می‏‌شود و استقبال از کلاس‌ها خوب است.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌العرفان بروجرد با اشاره به اینکه به‌دلیل نداشتن مکان مستقل و مشخص مجبور هستیم بعضی از کلاس‌ها را در مسجد امام حسن‌مجتبی(ع) و یا مدرسه غیرانتفاعی سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار کنیم، اضافه کرد: با وجود اینکه این مؤسسه مجوز خود را از سازمان تبلیغات دریافت کرده است، اما حمایتی از سوی تبلیغات اسلامی از ما صورت نمی‎گیرد و بالا رفتن سرسام‌آور اجاره و رهن در حال حاضر بدون مکان و در واقع خانه به دوش هستم.

وی گفت: متأسفانه پنج سال قبل بسیاری از وسایل و تجهیزات مؤسسه به سرقت رفت و خسارت جبران‌ناپذیری به ما وارد شد؛ حتی بر اثر این سرقت ساختمان مؤسسه دچار آسیب شد و ما مجبور شدیم مبالغی را برای جبران خسارت‌ها هزینه کنیم.

یاراحمدی با بیان اینکه قبلاً حمایت‌هایی از مؤسسات قرآنی می‎شد که سال‌هاست این حمایت‌ها قطع شده است، افزود: من برای فعالیت قرآنی مجبور هستم از جیب خودم و از جیب همسرم هزینه کنم و این در حالی است که دریافت شهریه از قرآن‌آموزان نیز عملی نیست، چراکه درخواست هزینه باعث می‎شود آمار قرآن‌آموزان بلافاصله ریزش پیدا کند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 300 قرآن‌آموز تحت پوشش آموزش‌های این مؤسسه هستند که در صورت حمایت مالی مسئولان حتی تا 500 قرآن‌آموز نیز ظرفیت داریم، گفت: سعی کرده‌ام با برگزاری کلاس‎های روانشانسی و کارگاه‌های مشاوره‌ای به فعالیت‌های قرآنی نیز رونق بدهم، قرآن‌آموزان از کارگاه‌های روانشانسی استقبال خوبی دارند.

وی با بیان اینکه قرآن‌آموزان این مؤسسه از سنین مختلف از نوجوان تا بزرگسال هستند، ادامه داد: ضرورت دارد مسئولان حمایت‌های ویژه‌ای از مؤسسات قرآنی داشته باشند و برای تهیه مکان آنها را یاری دهند، چراکه امروزه اجاره و رهن به حدی بالا رفته که اکثر مدیران مؤسسات قرآنی دیگر قادر به تهیه یک مکان مناسب نیستند.

یاراحمدی با بیان اینکه ساماندهی بیمه فعالان قرآنی، پرداخت وام برای رهن مکان از انتظارات مدیران مؤسسات قرآنی است و نیاز است دولت به این خواسته‌ها توجه داشته باشد، اظهار کرد: من با وجود اینکه از فعالان قرآنی و مدیر مؤسسه و مربی قرآن هستم، اما از داشتن بیمه فعالان قرآنی محروم هستم و در حال حاضر از بیمه روستایی استفاده می‎کنم.

وی در ادامه با اشاره به کاهش آمار مخاطبان قرآنی گفت: برای جذب مخاطب قرآنی باید به مؤسسات قرآنی توجه ویژه شود، اگر مؤسسات بتوانند کارشان را خوب انجام دهند مخاطبان قرآنی هم افزایش پیدا می‌کنند؛ البته نیاز است مدیران مؤسسات قرآنی خارج از مؤسسه نیز عضوگیری کنند و در مدارس و مکان‌های مختلف به دنبال جذب قرآن‌آموز باشند. کیفیت کار نیز یک موضوع مهم است که متأسفانه با دست خالی کار کردن کیفیت را از مؤسسات قرآنی گرفته است و اغلب مؤسسات به دلیل نداشتن کیفیت و جذابیت هر روز مخاطبان خود را نسبت به گذشته بیشتر از دست می‎دهند.

انتهای پیام
captcha