ارائه خدمات 24 ساعته خادمان افتخاری حج و زیارت قم در کربلا
کد خبر: 4166688
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

ارائه خدمات 24 ساعته خادمان افتخاری حج و زیارت قم در کربلا

رئیس اداره‌کل حج و زیارت استان قم گفت: از روز پنجم شهریورماه، ۲۰ نفر از خادمان افتخاری این نهاد در دو گروه ۱۰ نفره به‌صورت ۲۴ ساعته افرادی را که بستگان، مسیر، موکب مورد نظر یا وسایل خود را گم کرده‌اند، راهنمایی می‌کنند. 

سیدحسین موسوی‌رابطی، رئیس اداره حج وزیارت استان قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حج و زیارت استان قم، سیدحسین موسوی‌رابطی، رئیس اداره‌کل حج و زیارت استان قم در سخنانی اظهار کرد: حماسه اربعین به‌گونه‌ای است که هر فرد با هر گویش و زبانی و به هر طریقی برای خدمت به این حماسه عظیم قدم برمی‌دارد که ما نیز همگام با محبان عظیم اهل بیت(ع) خدمت می‌کنیم. 

وی ادامه داد: ۲۱ نقطه در شهر کربلا به‌منظور راهنمایی و هدایت زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) در نظر گرفته شده است که دو نقطه میدان پرچم روبروی کنسولگری و خیابان امام علی(ع) (ساحه‌الزهرا) به استان قم اختصاص دارد. 

موسوی‌رابطی بیان کرد: از روز پنجم شهریورماه ۲۰ نفر از خادمان افتخاری اداره‌کل حج و زیارت استان قم در دو گروه ۱۰ نفره به‌صورت ۲۴ ساعته افرادی را که بستگان، مسیر، موکب مورد نظر یا وسایل خود را گم کرده‌اند، راهنمایی می‌کنند. 

رئیس اداره‌کل حج و زیارت استان قم تصریح کرد: افرادی که خانواده خود را گم کرده‌اند از طریق نرم‌افزار «همیار اربعین» مشخصات آن‌ها شناسایی می‌شود و از طریق وسایل ارتباط جمعی که در اختیار کلیه نیروها قرار داده شده است به خانواده خود وصل می‌شوند. 

وی اظهار کرد: در طول این چند روزی که فعالیت خود را آغاز کردیم هزاران سؤال را پاسخ داده‌ایم و بسیاری از افراد گمشده را به خانواده خود رسانیده‌ایم و سعی کردیم تا آرامش خاطری را برای زائران ایجاد کنیم. خدمات شبانه‌روزی راهنمایان افتخاری در کربلای معلی تا پایان مراسم اربعین ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha