استقرار ۳۲ موکب استان گیلان در مسیر پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4166789
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

استقرار ۳۲ موکب استان گیلان در مسیر پیاده‌روی اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به اینکه طبق آمار در کربلا روزانه بیش از ۵۰ هزار پرس غذا طبخ و توزیع می‌شود، گفت: در مجموع ۳۲ موکب استان گیلان در مسیر پیاده روی اربعین روزانه بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط مواکب استان گیلان طبخ و توزیع می‌شود.

مجید دوهندو رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، مجید دوهندو، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان امروز،۱۲ شهریورماه با حضور در موکب حب‌الحسین سنگر در جمع خبرنگاران اعزامی بسیج رسانه استان گیلان به کربلای معلی با اشاره به اینکه طبق آمار فقط در کربلا روزانه بیش از ۵۰ هزار پرس غذا طبخ و توزیع می‌شود، اظهار کرد: اگر مواکب نجف و سایر مواکب بین راه و همچنین دو مرز خسروی و مهران را نیز در نظر بگیریم روزانه بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط مواکب استان گیلان پخت و توزیع می‌شود که این به جز میان وعده و سایر پذیرایی‌هایی است که به زائرین ارائه می‌شود.

وی با بیان اينکه این‌ها کار کوچکی نیست ولی همه اقدامات و خدمات با روضه و ابراز عشق و ارادت به امام حسین(ع) و بدون هیچ چشمداشتی انجام می‌شود، افزود: اربعین تمدن‌ساز و مقدمه ظهور است و فقط مختص ایرانی‌ها نیست بلکه جهانی است و باید جهانی‌تر شود تا بتوانیم مقدمات ظهور را فراهم کنیم.

دوهندو با بیان اینکه با حمایت‌های مردمی، حضور خیرین و همه آنهایی که عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) دارند، ۳۲ موکب از استان گیلان در مسیر پیاده روی اربعین به زائران خدمت می‌کنند، افزود: این مواکب در دو مرز خسروی و مهران، در نجف، در مسیر پیاده روی و همچنین در کربلا مستقر هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان بیان کرد: روزهای اول آغاز مراسم پیاده روی اربعین نجف خیلی شلوغ بود، به همین دلیل امسال به موقع توانستیم مواکب نجف را اعزام و خدمات خوبی از سوی این مواکب به‌ زوار ارائه شد.

دوهندو با بیان اینکه با هدف احصای نقاط قوت و ضعف مواکب و تلاش برای ارتقای خدمات به زائرین اربعین بازدید از مواکب مستقر در مسیر پیاده روی اربعین از دوشنبه هفته گذشته آغاز شده و با اشاره به حضور خبرنگاران برای پوشش اخبار اربعین امسال گفت: امسال خدمات مواکب با حضور خبرنگاران و رسانه‌ها بیش از سال‌های گذشته منعکس شد و همه این اقدامات زمینه آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم با مواکب و خدمات آنها را فراهم‌ می‌کند.

انتهای پیام
captcha