پیاده‌روی اربعین حرکت در مسیر نصرت ولی خداست
کد خبر: 4166825
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

پیاده‌روی اربعین حرکت در مسیر نصرت ولی خداست

مسئول خانه اندیشه ولایت استان قزوین با بیان اینکه حرکت در مسیر نصرت ولی خدا در جامعه اهمیت بسیاری دارد، گفت: پیاده‌روی باشکوه اربعین در تمام عالم نظیر ندارد ما در این پیاده‌روی برای نصرت ولی خدا شرکت می‌کنیم.

پیاده‌روی اربعین

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله محمدی، مسئول خانه اندیشه ولایت استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به ابعاد پیاده‌روی اربعین، گفت: قبل از ایجاد حکومت صفویه، شیعیان حکومت ثابت با مرز مشخصی نداشتند و در سراسر دنیا پراکنده بودند، بخشی از آنان در مکه، مدینه، بصره، خراسان و قم حضور داشتند اما حلقه وصل تمامی این افراد ائمه بود. 

وی اظهار کرد: در این شرایط نیز تمام شیعیان عالم با یکدیگر مقاومت می‌کردند و فریاد می‌زدند و همواره فعال بودند اما به خاطر اینکه یکدیگر را نمی‌دیدند ائمه معصوم مکانی را در یک زمان و مکان مشخص در نظر گرفتند تا دور هم جمع شوند و این ارتباط در فضای اقتصادی، فرهنگی، سلامت و هر حوزه‌ دیگری سبب رشد شیعیان شود. 

محمدی ادامه داد: مکانی که ائمه معصومین در نظر گرفتند کربلا و زمان آن اربعین برای پیاده‌روی از نجف تا کربلا بود و مردم از این حرکت آنقدر استقبال کردند که پس از نابودی حکومت بعثی عراق موضوع جمع شدن شیعیان دور هم جدی‌تر گرفته شد چراکه این موضوع نصرت ولی خدا محسوب می‌شود. 

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر نصرت ولی خدا در جامعه اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی باشکوه اربعین در تمام عالم نظیر ندارد ما در این پیاده‌روی برای نصرت ولی خدا شرکت می‌کنیم و خداوند فرموده است اگر کمکم کنید کمکتان خواهم کرد. 

مسئول خانه اندیشه ولایت استان قزوین گفت: راهپیمایی اربعین رزمایش قدرت شیعه است، چنین رزمایش‌هایی با جمعیت چند میلیونی می‌تواند مسئله اقتصادی را در سطح کلان پوشش دهد و مشکلات اقتصادی را حل کند اما تا به امروز این امکان بهره‌ای برده نشده است. این رزمایش‌ حتی در حوزه امنیتی می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و ما هر زمان که رهبر امر کند این لشگر چند میلیونی را برای مقابله با استکبار به کار خواهیم گرفت. 

محمدی بیان کرد: سفر زیارتی آداب و رسومی دارد از جمله اینکه استقرار بیش از حد در سفر زیارتی و حرم اهل بیت(ع) جایز نیست اما برخی هموطنان از روی محبت به اهل بیت(ع) زمان بسیاری در کربلا مستقر می‌شوند و این عمل درست نیست. 

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین حسینی پاسخی به مناسبت‌های نئولیبرال و پسامدرنی است که پس از فروپاشی شوروی کمونیستی به وجود آمد چراکه تمام کشورهای دنیا ذیل بلوک غرب و شرق شوروی کمونیستی و آمریکای لیبرال بودند که اربعین پاسخی مناسبی برای آن‌ها محسوب می‌شود. 

مسئول خانه اندیشه ولایت استان قزوین با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حرکت به سمت رسیدن به هویت جمعی است، گفت: اجتماع قلوب انسان‌ها تحت تابش نفحات آسمانی یک هویت اصیل الهی است که یک بار در سال ۵۷ به وجود آمد و امروز در حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین شاهد آن هستیم. 

انتهای پیام
captcha