پیاده‌روی اربعین تمرین ایثار و از خودگذشتگی است
کد خبر: 4166830
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
حجت‌‎الاسلام حاج‌ابوالقاسم:

پیاده‌روی اربعین تمرین ایثار و از خودگذشتگی است

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) بزرگترین ایثارگری تاریخ را رقم زدند، لذا درس مهم مکتب آن حضرت ایثار و گذشت از خویش برای دیگران است، گفت: قرآن کریم سفارش به ایثار و فداکاری دارد، همه این مسیر پیاده‌روی تمرین از خودگذشتگی و ایثار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم‌دولابی، مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم‌دولابی، مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه در محفل عزاداری در جمع زائران کربلا که شامگاه 12 شهریورماه در موکب آستان مقدس در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف ـ کربلا برگزار شد، به تبیین فضائل زیارت امام حسین(ع) پرداخت و بیان کرد: طبق روایات آتش جهنم به سراغ زائر امام حسین(ع) نمی‌آید، بنابراین شایسته است که زائران گرامی به یاد شهدا، امام و رهبری نیز باشند که این راه نورانی را به روی ما باز کردند.

وی با اشاره به دعای «اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» افزود: انسان مؤمن باید همه دغدغه‌اش این باشد که چه کند شبیه پبامبر(ص) و اهل بیت ایشان باشد، پیمودن این مسیر نورانی اقتدا به رسول گرامی اسلام(ص) وآل آن حضرت است.

حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه انسان باید همه شئون زندگی‌اش برای خداوند متعال باشد و در این صورت مرگ او هم شهادت است، تصریح کرد: کسی که زندگی‌اش برای خداست همه توان و همت او تنها کسب ثروت و مال نیست بلکه ایثار و از خودگذشتگی دارد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه تأکید کرد: سیدالشهدا(ع) این راه طولانی را برای خدمت به مردم پیمودند چون برای آن حضرت نامه نوشتند. اهل بیت(ع) سختی و مصیبت‌های فراوانی را برای هدایت و خدمت به انسان‌ها و بندگان خدا تحمل کردند، ایثارگری در زندگی ائمه اطهار(ع) موج می‌زد.

حاج‌ابوالقاسم با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) بزرگترین ایثارگری تاریخ را رقم زدند، لذا درس مهم مکتب آن حضرت ایثار و گذشت از خویش برای دیگران است، اظهار کرد: قرآن کریم سفارش به ایثار و فداکاری دارد، همه این مسیر پیاده‌روی تمرین از خودگذشتگی و ایثار است و زیارت ما از پاداش فراوانی برخوردار است.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه اظهار کرد: انسان وقتی ایثار می‌کند چنان لذتی می‌برد که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست، لذت ارتباط با سیدالشهدا(ع) غیر قابل توصیف است.

انتهای پیام
captcha