میزبانی مهدکودک معارفی موکب حرم بانوی کرامت از کودکان زائر
کد خبر: 4166835
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

میزبانی مهدکودک معارفی موکب حرم بانوی کرامت از کودکان زائر

مسئول کمیته بانوان موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: یکی از خدماتی که به‌صورت ویژه در این موکب در قسمت بانوان وجود دارد مهدکودک معارفی، نگهداری و سرگرمی کودکان است و به کودکان مفاهیم عاشورایی و حسینی متناسب با سن کودکان از طریق نقاشی، بازی و شعر آموزش داده می‌شود.

فاطمه نادری‌ملک، مسئول کمیته بانوان موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، فاطمه نادری‌ملک، مسئول کمیته بانوان موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سخنانی ضمن تشریح فعالیت‌ها و خدمات ارائه‌شده به بانوان زائر در موکب آستان مقدس بیان کرد: کلیه خدماتی که در بخش آقایان ارائه می‌شود به‌صورت کامل در بخش بانوان هم وجود دارد، خدماتی همچون اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان از جمله این خدمات است.

وی افزود: یکی از خدماتی که به‌صورت ویژه در قسمت بانوان وجود دارد مهد کودک معارفی، نگهداری و سرگرمی کودکان است و به کودکان مفاهیم عاشورایی و حسینی متناسب با سن کودکان از طریق نقاشی، بازی و شعر آموزش داده می‌شود. مادر  در چنین شرایطی می‌تواند در موکب استراحت کرده و سپس پیاده‌روی مسیر را ادامه بدهد.

نادری‌ملک اظهار کرد: در عرصه زنان عاشورایی نیز با اعطای هدایایی با مضمون عاشورا به بانوان زائر تلاش شده است این مفاهیم والا و معارف ناب به آن‌ها منتقل شود که مورد استقبال زائران قرار گرفته‌ است.

مسئول کمیته بانوان موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) از ارائه ۱۲ ساعت خدمت‌رسانی به کودکان زائر خبر داد و گفت: کودکانی که همراه پدر و مادر به پیاده‌روی اربعین آمده‌اند همواره مورد توجه ما قرار گرفتند و آنان با ویژه‌برنامه‌هایی که توسط بانوان خادم برای آنان تدارک دیده شده است با مفاهیم عاشورایی و معارفی آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی ۳۸ نفر از خادمان خانم در بخش اسکان و خدمات و ۱۶ نفر در بخش بهداشت و درمان، تصریح کرد: بانوان خادم در این موکب به امید کسب رضایت سیدالشهدا(ع) و حضرت معصومه(س) خدمت‌رسانی می‌کنند که امیدواریم مقبول آن بزرگواران قرار بگیرد.

نادری‌ملک با اشاره به اهمیت رضایت خاطر زائران کربلا در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: برای اطلاع از میزان رضایت بانوان مراجعه‌کننده به موکب آستان مقدس و مطلع شدن از نظرات و انتقادات آنان برگه‌های نظرسنجی طراحی شده که میان آنان توزیع می‌شود. در سال‌های گذشته اغلب نظرسنجی‌ها حاکی از رضایت آنان بوده است.

وی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات موجود در راه خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به زائران اظهار کرد: استقبال زیادی از موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) از سوی بانوان زائر انجام شده و یکی از مشکلاتی که با ازدحام بانوان زائر با آن مواجه هستیم کمبود فضای اسکان است که امیدواریم با تلاش مسئولان آستان مقدس و حضور خیران این مشکل برای سال‌های آینده برطرف شود.

انتهای پیام
captcha