برپایی 8 موکب اوقاف خراسان‌شمالی در مسیر زائران پیاده حرم رضوی
کد خبر: 4167707
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

برپایی 8 موکب اوقاف خراسان‌شمالی در مسیر زائران پیاده حرم رضوی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از برپایی هشت موکب به منظور پذیرایی در مسیر زائران پیاده حرم مطهر رضوی در استان خبرداد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالیحجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی اظهارکرد: از مجموع این هشت موکب در مجموع یک موکب در شهرستان بجنورد، سه مورد در شیروان، چهار موکب نیز در مانه و سملقان و فاروج برپا شده که از مجموع این موکب‌ها دو فقره در امامزاده سید اسماعیل باباامان با مشارکت شهرداری و حمزه رضای شیروان به طور ویژه در مورد اسکان و پذیرایی به زائران پیاده امام رضا(ع) خدمات‌دهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این موکب‌ها در قالب طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی»برای ارائه خدمت به زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) برپا شده‌اند، ادامه داد: روزانه ۵۰۰ تا یک هزار میان وعده و صبحانه برای زائران این موکب‌ها در نظر گرفته شده است.

صفری تصریح کرد: توجه به عبور بیش از ۸۰ درصد زائران از مرز مهران، موکب بقاع متبرکه و امامزادگان استان از 31 مرداد ماه با بارگیری وسایل و تجهیزات لازم از مرکز استان در مرز مهران مستقر شده و به زائران تا سه روز پس از اربعین نیز خدمت رسانی کرد.

وی با بیان اینکه در این موکب ۱۵ خواهر و ۵۰ برادر در بخش‌های مختلف فعالیت کردند، افزود: در مجموع در این مدت 15 هزار میان وعده و 40 هزار پرس غذای گرم  و 30 هزار قرص نان بین زائران توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ میلیون تومان هدایای فرهنگی در قالب 10 هزار چفیه ، پرچم و صلوات شمار برای زائران تهیه شده و در این ایام به آن اعطا شد، گفت: از ظرفیت سه مبلغ در موکب استان به منظور برپایی نماز جماعت و پاسخ به سوالات شرعی نیز در این ایام استفاده شد.

انتهای پیام
captcha