نگاه ملی در خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) شکل گرفته است
کد خبر: 4167794
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
استاندار خراسان رضوی:

نگاه ملی در خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) شکل گرفته است

استاندار خراسان رضوی گفت: در خدمت‌رسانی به زائران نگاه ملی شکل گرفته و از حمایت و مدیریت ملی برخوردار هستیم.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، امروز ۱۸ شهریورماه، در جلسه خدمات سفر شهرستان مشهد که در محل قرارگاه عملیاتی خدمات سفر برگزار شد، اظهار کرد: امسال انتظار نسبت به سال قبل بیشتر است و نباید ایرادات سال قبل را هم در کمیت و هم کیفیت داشته باشیم. از امروز همه در قرارگاه و بخش‌های مختلف آمادگی صددرصدی اجرایی را دارند. امسال تامید شد دو جغرافیای خدمت در مشهد یکی در مسیر و دیگری در شهر برعهده فرمانداری باشد. مدیریت مسیر نیز بسیار مهم است. در خدمت‌رسانی به زائران نگاه ملی شکل گرفته و از حمایت و مدیریت ملی برخوردار هستیم. مسئولان استانی نیز باید وظیفه خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید مدیریت فرهنگی از مبدأ تا مبدأ داشته باشیم، تصریح کرد: این بسیار مهم است که ستاد شهرداری فعال باشد. برنامه‌ریزی، پیاده‌سازی و استمرار بسیار مهم است. نحوه احداث موکب‌ها نیز اهمیت دارد، این خوب است که هر داوطلب و تشکل مردمی موکب احداث کند اما نظم و انضباط باید رعایت شود تا مشکلی پیش نیاید و مدیریت جمعیت به نحواحسن انجام شود.

نظری گفت: موضوع قیمت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قیمت‌ها را کنترل نکنیم، زحمات هدر می‌رود. قیمت تاکسی، ارزاق، کالاهای اساسی، اقامتگاه‌ها و قیمت‌ها در پیرامون حرم امام رضا(ع) و مکان‌های زوار‌خیز بسیار مهم است و در ذهن زائر اثر نامطلوب می‌گذارد و بنابراین این موارد باید در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: معتادان متجاهر حتما باید مدیریت شوند و جمع‌آوری متکدیان نیز در دستور کار است. حضور در صحنه مسئولان بسیار مهم است. تصمیم در لحظه برای جلوگیری از عوارض ناشی از عدم یا ضعف تصمیم‌گیری نیز اهمیت زیادی دارد. 

در ادامه حجت‌الاسلام محمد فلاح، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد، اظهار کرد: امسال مانند سال گذشته ویترینی از خدمت‌گزاری به زائران در خیابان امام رضا(ع) داریم. ۶ تا ۸ میلیون زائر در دهه پایانی صفر به مشهد سفر می‌کنند، اما نوع آرایش و عملیات مسئولان ملی و‌ کشوری نیست که این یک نقطه ضعف است.

وی اضافه کرد: بناست در خیابان امام رضا(ع) ۱۵۰ تا ۲۰۰ موکب خدماتی، فرهنگی و پذیرایی راه‌اندازی شود. تفاوت ویژه‌ای که امسال خواهد داشت این است که به خود موکب‌دار سپردیم تا ایستگاه‌ها را به سلیقه خود بنا کنند تا مشکل پیمانکار هم نداشته باشیم، همچنین امسال حمل‌ونقل صلواتی را نیز گسترده‌تر انجام می‌دهیم. 

انتهای پیام
captcha