خدمت‌رسانی 55 مسجد خراسان‌شمالی به زائران پیاده امام رضا(ع)
کد خبر: 4168004
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

خدمت‌رسانی 55 مسجد خراسان‌شمالی به زائران پیاده امام رضا(ع)

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالی گفت: 55 مسجد استان به زائران پیاده امام رضا(ع) در آخرین روزهای ایام صفر به صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدخانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالیحجت‌الاسلام محمدخانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی اظهارکرد: به منظور ارائه خدمات به زائران و عاشقان حرم رضوی 55 مسجد از دوراهی دشت ورودی استان و تا خروجی شهرستان فاروج پیش بینی شده تا اموراتی از قبیل اسکان موقت، پذیرایی و مسائل دینی فرهنگی در آن محل انجام شود.

وی در خصوص میزبانی از زائران دهه پایانی صفر در مشهد مقدس نیز ادامه داد: در طرح قرارگاه هم محله ای امام رضا(ع) در چهار بخش اسکان رایگان، حمل و نقل رایگان، نذر خدمت و مهارت و موکب داری به زائران خدمت رسانی می‌شود.

خانی افزود: در بخش اسکان رایگان این طرح که شامل منازل، مساجد و حسینیه‌ها در مشهد مقدس می‌شود، مجاوران این امام رئوف مکان پیشنهادی خود را برای اسکان زائران معرفی کرده و پس از تایید قرارگاه مردمی زائران می‌توانند از طریق سامانه ZAER.MASJEDONA.IR محل مورد نذر خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در مساجدی که برای خدمات دهی به زائران پیاده آماده سازی شده امام جماعت برای برپایی نماز حضور دارد، افزود: براساس گفته‌های مسئولان تاکنون ۱۰۶ کاروان از هیئات مذهبی استان در قالب ۱۴ هزار نفر از خراسان‌شمالی به سوی مشهد مقدس اعزام شدند که در هریک از این کاروان‌ها یک مبلغ برای پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی افراد وجود دارد.

انتهای پیام
captcha