پخش روزانه 128 ساعت برنامه از حرم رضوی در دهه پایانی صفر
کد خبر: 4168092
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

پخش روزانه 128 ساعت برنامه از حرم رضوی در دهه پایانی صفر

مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی گفت: با مشارکت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و رسانه ملی، روزانه 128 ساعت برنامه از حرم مطهر رضوی در دهه پایانی ماه صفر پخش خواهد شد.

پخش روزانه 128 ساعت برنامه از حرم رضوی در دهه پایانی صفربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، سید محمدرضا موسوی کیا، مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی با اشاره به تدارک ویژه برای پوشش برنامه‌های دهه آخر صفر اظهار کرد: همزمان با ایام پایانی ماه صفر برنامه های متعددی از حرم مطهر رضوی بر روی آنتن شبکه های مختلف می‌رود که در مجموع روزانه بیش از 83 ساعت برنامه‌های ملی و بین‌المللی تلویزیونی و بیش از 45 ساعت برنامه‌های رادیویی ملی و بین‌المللی در ایام شهادت حضرت امام رضا(ع) در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی به‌صورت زنده و تولیدی از حرم مطهر رضوی پخش می‌شود.

موسوی کیا با اشاره به تنوع بی‌نظیر حضور شبکه‌ها در دهه آخر صفر گفت: امسال برای اولین بار است که بیش از ۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی ملی و بین المللی با زبان‌های فارسی، عربی، اردو، ترکی استانبولی، آذری، هوسایی، اسپانیولی، انگلیسی و... در این ایام از حرم مطهر رضوی به پخش برنامه می‌پردازند. طی این ایام شبکه یک سیما با برنامه‌های توحیدخانه، حسینیه ایران و پخش سخنرانی مذهبی و همچنین گزیده‌ای از مستند آستان جانان با روایت محمد دلاوری میزبان دلدادگان اهل بیت(ع) خواهد بود.

وی ادامه داد: شبکه دو سیما با ویژه برنامه حسینیه حرم و سخنرانی مذهبی و شبکه سه سیما با پخش گزیده‌هایی از مراسم حرم مطهر رضوی، روضه صبحگاهی با عنوان ضیافت دوست، ویژه‌برنامه سمت خدا، مخاطب خاص و پخش مستند همراه مخاطبان خود خواهد بود. ویژه‌برنامه شیوه از شبکه ۴ سیما و ویژه برنامه‌های تا نیایش، سدره و گلچینی از مراسم‌ حرم مطهر رضوی از شبکه ۵ سیما بر روی آنتن خواهد رفت.

مدیر رسانه های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی بیان کرد: شبکه قرآن و معارف سیما نیز با ویژه برنامه منم بچه مسلمان ۲، آرام جان‌ها، کرسی تلاوت و پوشش مراسم حرم مطهر رضوی مخاطبان خود را مهمان این آستان نورانی خواهد کرد.

موسوی کیا گفت: شبکه افق سیما با پخش ویژه برنامه تکیه و پوشش برنامه‌های حرم مطهر رضوی، شبکه پویا با ویژه برنامه سفره خدا و منم بچه مسلمان ۲، شبکه سلامت با مستند دارالشفا، مثبت سلامت و یا شافی از حرم مطهر رضوی اقدام به پخش برنامه می‌کنند و مستند گره یا شفایافتگان از شبکه‌های آی فیلم، تماشا، قرآن و معارف سیما و شبکه یک بر روی آنتن می‌رود.

وی افزود: مراسم‌ حرم مطهر رضوی در رواق حضرت امام خمینی(ره) و مراسم‌ شاخص حرم مطهر رضوی در صحن غدیر، حسینیه حرم در صحن قدس، آیین خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع) و آیین شام غریبان نیز در اختیار تمامی شبکه‌های ملی، بین المللی، استانی و فضای مجازی قرار خواهد گرفت.

مدیر رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی گفت: شمس الشموس، سلام آقا، اقلیم هشتم، غریب الغربا، ایوان بهشت، حماسه واژه‌ها، ثامن‌الحجج، غریب طوس، نائب‌الزیاره، ایوان بهشت و انیس النفوس عناوین برنامه‌هایی هستند که از شبکه‌های برون مرزی و بین‌المللی بر روی آنتن می‌روند. همچنین در این ایام رادیو اربعین، رادیو زیارت، رادیو معارف، رادیو صبا، رادیو فرهنگ، رادیو قرآن، رادیو تهران، رادیو جوان، رادیو گفتگو، رادیو ایران و رادیوهای استانی اقدام به پخش برنامه و ارتباط با حرم مطهر رضوی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم این حجم از برنامه‌ها و ارتباطات زنده رادیویی و تلویزیونی که توسط خادمان رسانه‌ای حضرت رضا(ع) از شبکه‌های مختلف بر روی آنتن می‌رود بستر زیارت از راه دور دلدادگان رضوی از راه‌های دور و نزدیک را فراهم کند.

انتهای پیام
captcha