ورود ۱۳ هزار زائر پیاده به مشهد
کد خبر: 4168450
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

ورود ۱۳ هزار زائر پیاده به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: تاکنون ۱۳ هزار زائر پیاده وارد مشهد شده‌اند.

زائران پیادهحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: براساس آماری که در ستاد ارائه شده، در حال حاضر بین 40 تا 45 هزار زائر پیاده در مسیرهای جاده‌ای منتهی به مشهد قرار دارند.

وی افزود: بیشترین زائر به ترتیب از ورودی تربت حیدریه، نیشابور و قوچان وارد مشهد می‌شوند، ضمن اینکه محور نیشابور از ملک‌آباد به تربت حیدریه متصل است، از طرفی بیشترین زائران محور تربت حیدریه از خراسان جنوبی هستند.

رضایی اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی در مجموعه ایستگاه‌های استقبال از زائران نیست و ایستگاه‌های استقبال از زائری که در مبادی ورودی شهر توسط شهرداری برای زائران پیاده و سواره برپا شده نیز از اقدامات خوبی است که در راستای خدمت‌رسانی به زائران رضوی انجام شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: مسدود شدن مسیر جاده قدیم نیشابور برای سهولت پیاده‌روی زائران نیز از جمله اقدامات خوبی است که توسط پلیس راه انجام شده است.

وی بیان کرد: زائران پیاده معمولاً در روز فاصله 35 تا 40 کیلومتر را راهپیمایی می‌کنند و تاکنون 13هزار زائر پیاده وارد مشهد شده‌اند.

رضایی اضافه کرد: بزرگترین کاروان پیاده زائران امام رضا(ع) بعدازظهر امروز به تعداد 1500 نفر از شهرستان نیشابور راهی مشهد خواهند شد، همچنین کاروانی به تعداد 800 نفر از دانشجویان در مسیر مشهد هستند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) تصریح کرد: 151 کاروان از جاده سرخس به استعداد 30 هزار نفر و 190 کاروان از تایباد، تربت جام، خواف و فریمان امروز عازم مشهد خواهند شد.

وی در خصوص تمهیدات در راستای تأمین اسکان زائران پیاده گفت: ما دو دسته زائر پیاده داریم، یک دسته آنهایی هستند که در مشهد امکانات کامل از جمله اسکان و سایر شرایط را دارند و این عده از زائران صرفاً از خدمات بین‌ راهی بهره‌مند می‌شوند و یک عده نیز کسانی هستند که علاوه بر خدمات بین‌ راهی درخواست محل اسکان و سایر خدمات را دارند که برای این گروه از زائران پیاده مدت سه روز اقامت همراه با خدمات صبحانه، ناهار و شام تدارک دیده می‌شود.

رضایی اظهار کرد: براساس اینکه در سامانه دو نوع ثبت‌نام با اسکان و بدون اسکان صورت گرفته، لذا آمار کاروان‌های متقاضی برای اسکان مشخص است. لذا در ستاد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) پیش‌بینی 150 هزار نفر اسکان را داریم.

انتهای پیام
captcha