برنامه دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان در دهه پایانی صفر
کد خبر: 4168519
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

برنامه دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان در دهه پایانی صفر

مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان گفت: یکی از رسالت‌های اصلی دفتر خواهران تبلیغ بوده که ایام دهه پایانی صفر نیز فرصت مغتنمی است تا تبلیغ انجام دهند.

حوزه علمیه خراسانراضیه هاشمی، مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص برنامه‌های دهه پایانی صفر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی دفتر خواهران تبلیغ است و اربعین فرصت مغتنمی بود که همکاران ما استفاده کردند و به مواکب متعدد عراق مشرف شدند و تبلیغ داشتند، در واقع ایام دهه پایانی صفر نیز فرصت مغتنم‌تری است که تبلیغ انجام دهند

وی با بیان اینکه در زمینه تبلیغ دهه پایانی صفر چند روش داریم، بیان کرد: خواهران براساس رسالتی که از ابتدا دارند در مجامع و روضه‌ها چه خانگی و چه شهری حضور پیدا کرده و شروع به تبیین شخصیت معصومین(ع) می‌کنند که در این صورت مطالب و آموزه‌های دینی در قالب سخنرانی و روضه منتقل می‌شود، علاوه بر این در مدارس نیز فعالیت دارند، در مدارس پایگاه مردمی وجود دارد که مراسم‌ در آنجا برگزار می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: در حال اجرای برنامه متمرکزی نیز هستیم و برای زائرانی که به مشهد مشرف می‌شوند برنامه داریم. تعدادی از مبلغان با کاروان‌های پیاده شهرستان‌هایی که مدرسه علمیه دارند، همراهی می‌کنند و چند خواهر مبلغ همراه کاروان می‌آیند و در مسیر پاسخگوی مسائل اعتقادی و سوالات زائران هستند. قبل از این مسائل برای تعدادی از مبلغان جلسات توانمندسازی می‌گذاریم و آن‌ها را به مواکبی که در محورهای مختلف منتهی به مشهد برپا شده و ایستگاه‌ها و محل‌های اسکان داخل شهر اعزام می‌کنیم.

مدیر دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان افزود: مبلغان در این مواکب و ایستگاه‌ها چندین کار انجام می‌دهند. در تعدادی از این مواکب و ایستگاه‌ها نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود که بیشتر با رویکرد مرتبط به خواهران از جمله حجاب و عفاف، جمعیت و فرزندآوری، زن و خانواده و معرفی الگوی سوم که مقام معظم رهبری فرمودند زن مسلمان باید به عنوان الگوی زن معرفی شود، است، همچنین نمایشگاه‌های تصویری، مفهومی، نقاله‌خوانی و پرده‌خوانی نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی گفت: در کنار این موارد، خدمت‌رسانی به خادمان مواکب و ایستگاه‎ها انجام می‌شود، جلسات وعظ و خطابه، پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی، کار با کودک، مشاوره‌های خانوادگی به زائران، قرائت قرآن و ادعیه نیز از دیگر وظایف است، همچنین محفل‌‎های انس با قرآن در مواکب و محل‌‎های اسکان و یادواره شهدا نیز برگزار می‌شود تا سبک زندگی شهدا و خانواده آن‌ها را تبیین کنند.

انتهای پیام
captcha