تغییر کاربری نمازخانه مدارس ممنوع است
کد خبر: 4168523
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

تغییر کاربری نمازخانه مدارس ممنوع است

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در واکنش به تغییر کاربری برخی از نمازخانه‌های مدارس گفت: تغییر کاربری نمازخانه‌ها در مدارس برابر شیوه‌نامه‌ها و ضوابط ممنوع است و باید تخلفات در این زمینه تا حصول نتیجه پیگیری شود.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان امروز، 21 شهریورماه در نشست شورای قرآن، عترت و نماز آموزش‌و‌پرورش کردستان قرآن و نماز را مورد وثوق و احترام تمام آحاد جامعه دانست و گفت: قرآن و نماز موضوعاتی هستند که مذاهب و تفکرات مختلف صرف داشتن سلایق و تفکرات گوناگون نمی‌توانند جایگاه عظیم آن را انکار کنند.

وی با بیان اینکه مدارس به عنوان یکی از جایگاه‌های اصلی ترویج امر قرآن و‌ نماز، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، افزود: با پای کار بودن مستمر اولیا و تشویق دانش‌آموزان، توفیقات آموزش‌و‌پرورش در این عرصه مضاعف خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان برنامه‌محوری در انجام فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز را از اصول اساسی این حوزه برشمرد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه پرورشی و شناخت آسیب‌های این حوزه، زمینه را برای حضور پرشور و شوق دانش‌آموزان در برنامه‌های قرآنی و شرکت در نماز جماعت مدارس تمهید کنید.

وی در واکنش به تغییر کاربری برخی از نمازخانه‌های مدارس تأکید کرد: تغییر کاربری نمازخانه‌ها در مدارس برابر شیوه‌نامه‌ها و ضوابط ممنوع است و باید تخلفات در این زمینه تا حصول نتیجه پیگیری شود.

ناظمی‌جلال با اشاره به اینکه مدارس و حوزه ستادی باید در راستای برگزاری نماز جماعت و امور قرآنی برنامه داشته باشند، افزود: شورای معاونان آموزش و پرورش با آغاز سال تحصیلی و در هنگام سفر به شهرستان ها و مناطق و با حضور در مدارس، جهت ترویج فریضه نماز، از نمازخانه ها بازدید به عمل آورده و خود در نماز جماعت مدارس شرکت کنند.

اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان نیز در سخنانی، آموزش و پرورش را یکی از پیشروترین و در عین حال مهم‌ترین دستگاه‌ها در امر نماز و قرآن دانست و با تقدیر از آموزش و پرورش کردستان جهت همکاری مطلوب با ستاد اقامه نماز، تصریح کرد: کسب شاخص‌های مطلوب در زمینه قرآن و نماز توسط آموزش و پرورش کردستان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در مدارس در زمینه کارهای فرهنگی، جشنواره‌ها و مسابقات به طور مشترک بین ستاد و آموزش و پرورش، به در نظرگرفتن مشوق‌هایی برای دانش‌آموزان از سعی ستاد اقامه نماز برای تقدیم هرچه زودتر جوایز جشنواره فجر تا فجر خبر داد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان فرهنگ‌سازی در حوزه اقامه نماز را مستلزم وجود زیرساخت‌های فنی از جمله نمازخانه‌ها بیان کرد و گفت: از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادها در زمینه ساخت، ایجاد و تجهیز نمازخانه ها به‌ویژه در مدارس استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha