چهار اثر جدید مرکز فقهی روانه بازار نشر شد
کد خبر: 4168667
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

چهار اثر جدید مرکز فقهی روانه بازار نشر شد

چهار اثر جدید دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در شهریورماه امسال رونمایی شد.

ارسال/ چهار اثر جدید مرکز فقهی روانه بازار نشر شدبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اکبری شاهرودی؛ مدیر دفتر انشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اعلام این خبر، گفت: با لطف خداوند و عنایات اهل بیت(ع)، انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) این توفیق را داشته است که آثار و پژوهش‌های محققان و پژوهشگران این مرکز تخصصی را چاپ و منتشر کند که مؤلفه‌های «انطباق با نیازهای روز جامعه»، «محوریت فقه نظام»، و «امتداد اجتماعی دانش دینی» از ویژگی‌های این آثار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه به معرفی اجمالی آثار جدید این انتشارات اشاره کرده و بیان کرد: اولین اثر، سلسله درس گفتارهای حضرت آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی درباره نهضت عظیم حسینی(ع)  است که در حدود 600 صفحه با بیانی رسا و شیوا گردآوری شده و انصافاً برای اهل تحقیق و نیز اهل وعظ و خطابه، منبع و مصدر بسیار مفیدی محسوب می‌شود که تحلیل‌هایی متین، مستدل و نو از ابعاد مختلف نهضت جهانی کربلا ارائه داده است.

وی ادامه داد: دومین اثری که در این ماه روانه بازار نشر شده، کتابی است با عنوان «اجتهاد و تقلید از نگاه فقه اسلامی» تألیف آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی دامت توفیقاته که متکفل بیان اهمیت تاثیر اجتهاد شیعی در حل مشکلات و چالش‌های امروز جامعه بشری. این اثر ارزشمند در فصول و بخش‌های مختلف، به مباحثی، همچون؛ «مبادی و مقدّمات اجتهاد»، «اقسام اجتهاد»، «شئون فقیه»، «شرایط مرجعیت» و «تقلید و ادله وجوب آن» پرداخته است.

اکبری شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کتاب ارزشمند دیگری که به تازگی توسط انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) روانه بازار نشر شده، کتاب «ظرفیت‌های فقهی اصولی در تدوین و توسعه فقه اجتماعی» تألیف حجت‌الاسلام  والمسلمین دکتر ربانی است که به حق توانسته با یک نگاه معرفتی درجه دو به این موضوع، آن را واکاوی کند.

مدیر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: وی در این اثر به دنبال بیان مفاهیم، عناوین و مباحث فقهی و اصولی موجود که ظرفیت مناسبی برای تدوین و توسعه مباحث مربوط به فقه اجتماعی دارد، بوده و به دنبال کشف و بیان ظرفیت‌های فقهی و اصولی در تراث فقهی شیعه قلم زده است.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، گفت: چهارمین اثری که توفیق داشتیم آن را در این ماه منتشر کنیم کتاب گرانسنگ «اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی» تأليف اساتيد و فضلای ارجمند حجج اسلام حسين حاجی‌پور، علي نهاوندی و محمدمهدی کيانی است که عهده‌دار بررسی مسئله اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی است و ابعاد و زوايای گوناگون اين موضوع را مورد تحليل قرار داده تا بتواند مشروعيت و يا عدم مشروعيت اقناع را در رسانه‌های جمعی کشف کند.

وی در پایان بیان کرد: اساتید محترم حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان ارجمند می‌توانند جهت تهیه این آثار به مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم یا مشهد، فروشگاه بوستان کتاب در قم و فروشگاه دلیل ما در مجتمع ناشران مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha