اعلام برنامه‌های عزاداری سه روز پایانی صفر در همدان
کد خبر: 4168679
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

اعلام برنامه‌های عزاداری سه روز پایانی صفر در همدان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: همزمان با سه روز پایانی ماه صفر دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و سطح شهر و محلات همدان برپا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدانحجت‌الاسلام وحید عباسی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان‌، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: برنامه‌های عزاداری این ایام در شهرستان همدان در دو سطح برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از هیئت‌های مذهبی همدان به دعوت از هئیت‌های مذهبی شهر مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یافته و عزاداری می‌کنند، افزود: با مکاتباتی که با آستان قدس رضوی انجام شد، از سوی استان همدان ایستگاه‌های صلواتی با هدف خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) در مشهد مقدس برپا شده است. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه همزمان با سه روز پایانی ماه صفر دسته‌جات و هیئت‌های عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و سطح شهر و محلات همدان برپا می‌شود، گفت: مراسم عزاداری این ایام در مساجدی که به نام مبارک حضرت رسول(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) است به‌صورت ویژه برگزار می‌شود و نمونه آن مسجد محمدیه دره مرادبیگ، مراسم ویژه هیئت محمد رسول‌الله(ص)، مراسم ویژه محبان رضا(ع) در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) است.

وی با اشاره به پیاده‌روی دوستداران امام رضا(ع) با همت خادمیاران رضوی به سمت مشهد مقدس بیان کرد: همچنین برنامه‌های متعدد عزاداری نیز با حضور روحانیون و مبلغان اعزامی و بومی در سطح استان در این ایام در حال برگزاری است.

عباسی توزیع نذورات، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در روز عزاداری برای پذیرایی از عزاداران در سطح شهر و مراسم و محافل قرآنی و پویش‌های ختم صلوات را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و گفت: همچنین در این ایام برنامه‌های مختلف روشنگری و بصیرت‌افزایی با عنوان جهاد تبیین و توجه به مسئله مهم کرامت زن در اسلام همواره در برنامه‌ها مورد توجه است و مبلغان و روحانیون نیز با این موضوعات جهاد تبیین خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha