میزبانی میدان امام(ره) اصفهان از برنامه خیمه معرفت
کد خبر: 4168811
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
به‌مناسبت روزهای پایانی صفر انجام می‌شود

میزبانی میدان امام(ره) اصفهان از برنامه خیمه معرفت

میدان امام(ره) اصفهان در روزهای پایانی ماه صفر، میزبان برنامه فرهنگی «خیمه معرفت» به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان است.

میدان امام خمینی(ره) اصفهانحجت‌الاسلام اصغر توسلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان از برپایی خیمه‌ معرفت به‌مناسبت روزهای پایانی ماه صفر در میدان امام خمینی(ره) خبر داد و اظهار کرد: یکی از رسالت‌های ادارات اوقاف و امور خیریه، پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی در بقاع و موقوفات هر شهر است؛ بر همین اساس میدان امام خمینی(ره) که یکی از موقوفات مهم شهرستان اصفهان و از پربازدیدترین اماکن گردشگری این شهر نیز محسوب می‌شود، برای اجرای برنامه فرهنگی خیمه معرفت انتخاب شد.

وی افزود: این برنامه از ۲۲ تا ۲۵ شهریور‌ماه به مدت چهار روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ برگزار می‌شود و با فعالیت‌های متنوعی در قالب چهار غرفه به نیازهای بازدیدکنندگان در گروه‌های سنی گوناگون پاسخ می‌دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان ادامه داد: در غرفه کودک و نوجوان، مربیان آموزش‌دیده برای این گروه سنی با بیان قصه‌های قرآنی و داستان‌های زندگی حضرات معصومین(ع)، خصوصاً پیامبر اکرم(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در کنار مهارت‌های نقاشی، کاردستی و...، خدمات فرهنگی خود را به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان عرضه می‌کنند.

وی اضافه کرد: در غرفه‌ دیگر، کارگروهی از مشاوران متخصص، اعزامی از حوزه علمیه قم به‌منظور دادن مشاوره در خصوص موضوعاتی همچون حقوق و خانواده مستقر هستند و به عرضه خدمات روانشناختی و مشاوره‌ می‌پردازند. غرفه‌ای به پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی و احکام مورد نیاز عموم جامعه اختصاص داده‌ شده و یکی از غرفه‌‌ها نیز ایستگاه صلواتی است.

توسلی تصریح کرد: به‌دلیل حضور تعداد قابل‌ توجهی از گردشگران خارجی در میدان امام خمینی(ره)، تصمیم بر این شد تا از مبلغان آشنا به زبان انگلیسی و عربی نیز برای برقراری ارتباط مؤثر با آنها و ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی استفاده شود.

یادآور می‌شود غرفه‌های خیمه معرفت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان در کنار کیوسک نیروی انتظامی، واقع در میدان امام خمینی(ره) منتظر بازدیدکنندگان است.

الهه‌سادات بدیع‌زادگان

انتهای پیام
captcha