۱۱ کتابخانه سیار در دهه پایانی صفر به حسینیه کتاب سیار تبدیل شده‌اند
کد خبر: 4168994
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰

۱۱ کتابخانه سیار در دهه پایانی صفر به حسینیه کتاب سیار تبدیل شده‌اند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: ۱۱ کتابخانه سیار در دهه پایانی ماه صفر به حسینیه کتاب سیار تبدیل شده‌اند و در این کتابخانه‌های سیار امانت کتاب انجام می‌شود و زائران می‌توانند پس از مطالعه این کتاب‌ها آن را به کتابخانه شهر خود تحویل دهند.

علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، امروز، ۲۳ شهریورماه، در هفتمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌ها در سطح استان در دهه پایانی صفر اقداماتی انجام داده است و روز گذشته زیارت از بعید رسول اکرم(ص) در تمام کتابخانه‌های استان برگزار شد.

وی بیان کرد: ما دو موکب در خیابان ابوطالب بین قرنی ۲۶ و ۲۸ و خیابان امام رضا(ع) ۴۸ در مشهد داریم که جشنواره کتاب‌خوانی رضوی دارند. هر ساله استان رتبه اول را در این جشنواره که بزرگ‌ترین جشنواره کتاب‌خوانی کشور است، کسب می‌کند. پرده‌خوانی و نقالی نیز در این موکب‌ها انجام می‌شود و عصرها محفل ادبی را خواهیم داشت و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در این موکب‌ها انجام می‌شود.

سبزیان افزود: در کمتر فعالیت‌های عمده‌ای به کودک و نوجوان توجه شده و ما در زمینه نقاشی، قصه‌خوانی و جمع‌خوانی کتاب با محوریت رضوی برنام‌هایی تدارک دیده‌ایم و زیارت به نیابت از امام(ره) و رهبری و شهدای نویسنده و کتابدار رأس ساعت ۸ انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۱ کتابخانه سیار در دهه پایانی ماه صفر به حسینیه کتاب سیار تبدیل شده‌اند، بیان کرد: در این کتابخانه‌های سیار امانت کتاب انجام می‌شود و زائران می‌توانند پس از مطالعه این کتاب‌ها آن را به کتابخانه شهر خود تحویل دهند.

وی اظهار کرد: دو‌ موکب در گناباد و تایباد با همکاری اداره کل اوقاف و فرهنگ و ارشاد دو شهر فعالیت می‌کنند. دو کتابخانه عمومی شهید مطهری و شهید مفتح در مشهد برای اسکان زئران پیاده خدمت‌رسانی می‌کنند و ساختمان اداره کل کتابخانه‌ها برای همکاران کتابدار سطح کشور در زمینه اسکان و استراحت فراهم است.

سبزیان گفت: در طول یک سال گذشته زائران امام رضا(ع) و مجاوران بالغ بر ۴ میلیون جلد کتاب از فروشگاه‌های اطراف حرم خریداری کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha