رئیس جمهور در سازمان از موضع عزت و قدرت سخنرانی کرد
کد خبر: 4170475
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

رئیس جمهور در سازمان از موضع عزت و قدرت سخنرانی کرد

امام‌جمعه چهاربرج گفت: آیت‌الله رئیسی در سفر به آمریکا با دست پر و ده‌ها برگ برنده در زمینه‌های مختلف در نیویورک حضور پیدا کرد و از موضع عزت و قدرت سخنرانی کرد.

اصغر جلالی امام جمعه چهاربرجبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج ۳۱ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در چهاربرج اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه‌آفرینی‌های دلیرمردان و رزمندگان اسلام است که در هشت سال جنگ تحمیلی حماسه‌ها آفریدند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت اشاره کرد و افزود: بیانات ایشان برای ما تذکر و یادآوری بود و همواره باید در سرلوحه کارهای ما قرار گیرد رهبر معظم انقلاب در بیانات خوش، واژه دفاع و دفاع مقدس را تبیین کردند.

امام‌جمعه چهاربرج ادامه داد: اگر این زوایا و ابعاد مختلف دفاع مبنی بر اینکه دفاع از چه، مقابل چه کسی، به‌وسیله چه کسانی و اینکه آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود تبیین و تحلیل بشود عظمت کار ایران اسلامی در این دفاع مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار اینکه نیروهای نظامی اعم از ارتش، سپاه، نیروهای بسیج مردمی و مانند همان چیزی که در دنیا هست؛ اما وجود یک‌نفس مسیحایی به همه اینها روحیه، انگیزه و حرکت می‌داد و آن وجود یک مرد الهی بود.

حجت‌الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: این ویژگی، هم دانش و فکر و تجربه و پختگی از جهات مختلف دارا بودند و هم از روحی زلال و صفای معنوی برخوردار بودند؛ لذا نفسش تأثیر داشت، صبغه دینی جنگ هم بی‌نظیر بود و خطوط مقدّم جبهه ما، محراب عبادت بود.

وی گفت: اینکه نیمه‌شب یک جوانی، یک فرمانده یا غیر فرمانده، یک گروهان یا یک گردانی بنشیند و اشک بریزند و عبادت و گریه کند در کجای دنیا، کدام جنگ، کدام درگیری نظامی یک چنین وضعیتی مشاهده می‌شود؟ که این نشان از بعد معنوی و صبغه دینی در جنگ ما است، شوق شهادت، توسّل، توجّه به خدای متعال، آرزوی شهادت در رزمندگان اسلام موج می‌زد.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: حرکتی که رئیس‌جمهور قبل از سفر انجام دادند و باید به آن توجه کرد، دیدار وی با رهبر انقلاب قبل از ترک تهران بود این منش نشان از مشخص‌بودن خطوط اصلی و انقلابی آیت‌الله رئیسی دارد.

وی اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی در این سفر با دست پر و ده‌ها برگ برنده در زمینه‌های مختلف در نیویورک حضور پیدا کرد و از موضع عزت و قدرت سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام جلالی اظهار کرد: اعتراف غرب به شکست پروژه منزوی ساختن ایران، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، دعوت از ایران برای عضویت در گروه بریکس، پایان‌یافتن دیپلماسی التماسی، بی‌اثر شدن تحریم بر صنعت پتروشیمی ایران، لغو انتصاب بازرسان آژانس در ایران، دستاوردهای بی‌سابقه در حوزه هسته‌ای و شکست پروژه اغتشاشات و ناامن‌سازی ایران از جمله این دستاوردها است.

انتهای پیام
captcha