تقویت جبهه مقاومت با حضور جوانان از برکات دفاع مقدس است
کد خبر: 4170490
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

تقویت جبهه مقاومت با حضور جوانان از برکات دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان شکل‌گیری و تقویت جبهه مقاومت با حضور جوانان را از برکات فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دانست و گفت: شاهد بیداری اسلامی در منطقه و فرامنطقه و همچنین زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی هستیم.

سرهنگ ‌حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ ‌حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز، 31 شهریورماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضروریات جامعه امروز است، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران یک واکنش جهانی نسبت به واقعیت انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به دشمنی‌های متعدد با ماهیت انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته افزود: دشمنان در طول ۴۴ سال گذشته از هیچ کوششی برای نابودی انقلاب اسلامی دریغ نکردند اما با بصیرت مردم ولایتمدار و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و صبر و بردباری خانواده معزز شهدا و الطاف الهی، توطئه‌های شوم دشمن شکست خورد و با مجاهدت همه‌ مردم و وحدت نیروهای مسلح و رهبری پیامبرگونه امام راحل حتی یک وجب از خاک‌مان را از دست ندادیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان اتکا به ظرفیت‌های داخلی به‌ویژه جوانان را یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس دانست و گفت: در آغاز انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به‌واسطه تحریم‌ها به ما سیم خاردار هم نمی‌فروختند اما امروز کشورها به‌دنبال خرید سلاح‌های پیشرفته ما هستند.

حبیبی بیان کرد: همانطور که در حوزه دستیابی به تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته نظامی با وجود تحریم‌ها موفق بوده‌ایم، در سایر حوزه‌ها نظیر خودروسازی، کشاورزی و اقتصادی نیز می‌توانیم امروز با الگوگیری از فرهنگ جهاد و دفاع مقدس به موفقیت برسیم.

وی میدان‌داری جوانان در دفاع مقدس را یکی از جلوه‌های این حماسه عظیم دانست و افزود: براساس بیانیه گام دوم انقلاب، امروز هم جوانان پیشتاز این میدان هستند و هرجا که به جوانان میدان دادیم شاهد دستاوردها و موفقیت‌ها بودیم چراکه آنان می‌توانند گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان القای ناکارآمدی حکومت دینی را تاکتیک دشمن علیه انقلاب دانست و افزود: ظرفیت‌های بی‌نظیری در سطوح مختلف کشور وجود دارد، هفته دفاع مقدس یک فرصت طلایی برای بیان دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس است.

حبیبی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال سیاه‌نمایی و تطهیر چهره رژیم منحوس پهلوی است، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی، ۹۰ درصد خانه‌های مسکونی تهران حمام خانگی نداشتند اما امروز روستاهای دور افتاده‌ ما از خدمات و امکانات برخوردارند.

وی شکل‌گیری و تقویت جبهه مقاومت با حضور جوانان را از برکات فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دانست و گفت: شاهد بیداری اسلامی در منطقه و فرامنطقه و همچنین زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با تأکید بر ضرورت تلاش برای امیدآفرینی و افزایش امید جوانان نسبت به آینده کشور و تربیت نسل دشمن‌ستیز و استکبارستیز تا به دفاع مقدس افتخار کند، بیان کرد: امروز همه موظف به تبیین معارف دفاع مقدس هستیم.

حبیبی از اجرای بیش از چهار هزار برنامه و فعالیت به‌مناسبت هفته مقدس در سطح استان گیلان خبر داد و تأکید کرد: این برنامه‌ها با مشارکت مردم، دستگاه‌ها و نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha