آمریکا به دنبال فتنه‌انگیزی بین ملت‌های منطقه است
کد خبر: 4170496
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه:

آمریکا به دنبال فتنه‌انگیزی بین ملت‌های منطقه است

سردار نوری با بیان اینکه آمریکا به دنبال ثروت کشورهای محروم و فتنه‌انگیزی بین ملت‌های منطقه است، گفت: هرچند گلایه‌هایی وجود دارد، اما نباید فریب دشمن را خورد و باید حامی راه و سیره شهدا باشیم.

مراسم رژه نیروهای مسلح استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سردار روح‌الله نوری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، ۳۱ شهریورماه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار  کرد: ما در راهبرد با آمریکایی‌ها اختلاف داریم و بحث ما بر سر حجاب، حقوق بشر، برجام، موشک و پهباد نیست، آمریکایی‌ها به دنبال تثبیت پایه‌های حکومت خود و دخالت در سرنوشت کشورهای منطقه هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ثروت کشورهای محروم و فتنه‌انگیزی بین ملت‌های منطقه است، اضافه کرد: آمریکایی‌ها باید از دخالت در سرنوشت دیگران دست برداشته و ثروت ملت‌ها را غارت نکنند و از حمایت مستکبران دست بردارند، این تمامی حرف جمهوری اسلامی است، در غیر این‌ صورت باید منتظر سرنوشتی همچون عاقبت عراق و ویتنام باشند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ملت ایران با رهبری امام راحل حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را علی‌رغم حمایت‌های استکبار جهانی، سرنگون و تفکر مارکسیسم و کاپیتالیسم را زیر پای خود درنوردید و بساط اشرافی‌گری، درباری‌گری و سلطنت ‌طلبی را کنار زد، گفت: آمریکایی‌ها کشوری را در موقعیت جغرافیایی مهم و بسیار ثروتمند از دست دادند و متوجه شدند که چه ضربه‌ای خورده و برای همین به فکر چاره افتادند. 

نوری با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد اغتشاش و بی‌ثباتی در کشور و ایجاد تفرقه بین قومیت‌ها در ایران بیان کرد: ملت رشید ایران با همکاری مردم و مسئولان پایه‌های حکومت جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر  و بار دیگر نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تلاش رزمندگان به عملیات حاج عمران و رشادت دلاور مردان لرستانی اشاره کرد و گفت: در این عملیات رزمندگان لرستان سر به سر تن به شهادت دادند و دشمن را زمین‌گیر کرده و سراسیمه خود را به دل دشمن زدند.

نوری با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بدون امکانات نظامی پیشرفته، با لباس شخصی و با دستان خالی به مصاف دشمن رفتند و پیروز شدند، اظهار کرد: حفظ نظام از واجب‌ترین واجبات است هرچند گلایه‌هایی هم وجود دارد، اما نباید فریب دشمن را خورد و باید حامی راه و سیره شهدا باشیم.

مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان نیز در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: امروز ایران اسلامی به لحاظ نظامی در مقیاس مقابله با ابرقدرت‌ها به مرحله توازن تلافی‌جویانه و پشیمان‌کننده رسیده است.

وی با بیان اینکه به لطف خداوند و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و حضور بابصیرت ملت ایران، نقشه‌های دشمن، یکی پس از دیگری کارایی خود را از دست داده و ملت ما را قوی‌تر کرده است، اضافه کرد: کمترین مزدی که خداوند به مجاهدت ۴۳ با استکبار به ملت مجاهد و خستگی‌ناپذیر عطا کرده نزدیک شدن به قله است، اما نباید غفلت کرده و سرعت خود را کم کنیم، بلکه همچنان باید باصلابت و اقتدار به‌سوی قله‌های امید حرکت کنیم تا فتح پیروزی دمیده شود.

انتهای پیام
captcha