برگزاری «جشن قرآن» در دارالقرآن کوثر ولایت طاهای شهر گلسار
کد خبر: 4170589
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

برگزاری «جشن قرآن» در دارالقرآن کوثر ولایت طاهای شهر گلسار

مراسم جشن قرآن برای قرآن آموزان دارالقرآن کوثر ولایت طاهای شهر گلسار به مناسبت پایان دوره کلاس‌های تابستانی برگزار شد.

«جشن قرآن»

سیدهادی افتخاری، مدیر دارالقرآن کوثر ولایت طاهای شهر گلسار در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: مراسم جشن قرآن برای قرآن آموزان این مرکز به مناسبت پایان دوره کلاس‌های تابستانی ای برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشن را کمک به ترویج فرهنگ قرآنی و به‌جا گذاشتن خاطره خوش برای دانش‌آموزان از قرائت بدون غلط كلام الله مجید عنوان کرد و گفت: آموزش قرآن برای کودکان در این دارالقرآن با زبان ساده و متناسب با سن آنان تدوین شده تا بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت آشنایی با قرآن از دوران کودکی، افزود: اگر سواد قرآنی ‌میان کودکان فراگیر شود، یادگیری و عمل به قرآن به صورت مستمر و مادام العمر در میان آنها نهادیه خواهد شد.

افتخاری تصریح کرد: فرزندان جامعه اسلامی باید از همان کودکی به سوی قرآن‌پژوهی و قرآن‌محوری حرکت کنند و تلاش فعالان این حوزه باید کاربردی‌کردن تعالیم قرآنی و تقویت آن در وجود آنها باشد.

مدیر دارالقرآن کوثر ولایت طاهای شهر گلسار درادامه توضیح داد: آموزش نماز به کودکان باید با مهربانی همراه باشد، این آموزش باید ساده و در شرایطی مناسب انجام شود تا هر کدام از آنها به سفیران قرآن در خانه تبدیل شوند.

وی گفت: آموزش قرآن برای کودکان توسط مربیان قرآنی باید طوری اجرایی شود که برای آنها جذاب و قابل فهم باشد و در این مسیر مربیان می‌توانند بدون اینکه به اصل شیوه قرآن‌آموزی لطمه وارد شود متناسب با ظرفیت قرآن‌آموزان شیوه یاددهی قرآن را ساماندهی کنند تا به نتیجه دلخواه دست یابند.

انتهای پیام
captcha