کتاب برنامه‌ریزی توسعه فضایی منتشر شد
کد خبر: 4173195
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
به همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل؛

کتاب برنامه‌ریزی توسعه فضایی منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «برنامه‌ریزی توسعه فضایی: برمبنای رویکردکشاورزی پایدار» را با رویکردی به حوزه علوم انسانی منتشر کرد.

کتاب برنامه‌ریزی توسعه فضاییبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی استان اردبیل، کتاب برنامه‌ریزی توسعه فضایی توسط یونس کیخسروی، محمدحسین شجاعی‌نژاد و محمدکاظم مسجد جامعی تالیف گردیده که برنامه‌ریزی توسعه فضایی، پایداری و توسعه پایدار و کشاورزی پایدار بخش های مهم آن می‌باشد.

در حوزه توسعه فضایی، برنامه‌ریزی جامع و تدوین استراتژی‌های مناسب برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، از اهمیت بسیاری برخوردار است. بهبود شرایط محیط‌زیستی، ایجاد اشتغال و درآمد ثابت، توسعه اقتصادی و نیز ارتقای سطح زندگی جامعه ازجمله اهدافی هستند که با استفاده از برنامه‌ریزی توسعه فضایی، قابل‌دستیابی هستند.

در حوزه کشاورزی، رویکرد کشاورزی پایدار به‌عنوان یک رویکرد جامع و مؤثر مطرح‌شده است که می‌تواند در توسعه فضایی و بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی نقش مؤثری ایفا کند. با توجه به اینکه توسعه فضایی به‌عنوان یک راهبرد برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و ‌محیط‌زیستی منطقه مطرح است، برنامه‌ریزی کشاورزی پایدار نیز به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در توسعه فضایی، اهمیت بسیاری دارد. رویکرد کشاورزی پایدار، علاوه بر ارتقای سطح تولید و بهره‌وری، به حفظ و بهبود شرایط ‌محیط‌زیستی و پایداری اقتصادی منطقه نیز کمک می‌کند.

با توجه به چالش‌هایی که در حوزه توسعه فضایی و کشاورزی وجود دارد، این کتاب می‌تواند به‌عنوان یک منبع ارزشمند و جامع، به دانشجویان، پژوهشگران، سیاست‌گذاران و صنعتگران کمک کند تا با تحلیل و بررسی ایده‌های خود در حوزه توسعه فضایی، بتوانند راهبردهای مناسب را برای توسعه پایدار بخش کشاورزی شناخته و برای افزایش کارایی طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به این حوزه استفاده کنند.

کتاب «برنامه‌ریزی توسعه فضایی: برمبنای رویکردکشاورزی پایدار» ۸۸ صفحه‌ای در قطع رقعی، در ۳ فصل تالیف شده است و به قیمت ۸۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha