جنایت‌های پهلوی علیه روستائیان و عشایر برای نسل جوان بازگو شود
کد خبر: 4174092
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه:

جنایت‌های پهلوی علیه روستائیان و عشایر برای نسل جوان بازگو شود

سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پاسخی به دخالت‌های انگلیس و دخالت‌های آمریکا در کشور بود، گفت: بزرگان ایل‌ها و طوایف باید تاریخ دردناک گذشته را برای جوانان و نوجوانان بازگو کنند که انگلیسی‌ها توسط رضاخان و محمدرضا پهلوی چه جنایاتی در روستاها و جوامع عشایری کشور انجام دادند.

غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از لرستان، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، 17 مهرماه در اجلاسیه «وفاداران ایل» که به‌مناسبت گرامیداشت یک هزار شهید والامقام جامعه بزرگ عشایری لرستان در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم‌‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به رهبری امام راحل(ره) و نقش‌آفرینی ملت به پیروزی رسید، گفت: اگر بخواهیم علل پیروزی انقلاب اسلامی را برشماریم باید به دو مطلب توجه کرد، اول اینکه در قرن‌های گذشته همواره ملت ایران در مقابله با ظلم زمان به میدان می‌آمد و در مواجه با متجاوزان همواره حاضر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در دوره حکومت قاجار به‌دلیل ضعفی که در آن به‌وجود آمد و با ورود استعمار پیر انگلیس بیش از یک میلیون کیلومتر از سرزمین‌های حساس و راهبردی ایران جدا شد، افزود: همه این معاهده‌ها با تزویر انگلیس اتفاق افتاد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: زمانی که دولت وقت ناصرالدین‌شاه سلیمانیه را در شمال عراق در اختیار داشت آنها خرمشهر را اشغال کردند و بعد از آن معاهده‌ای اجرا شد که به ازای آزادی خرمشهر، سلیمانیه را از ایران جدا کردند، این انگلیس بود که یک میلیون کیلومتر از سرزمین‌های حاصلخیز و بکر را از ایران جدا کرد.

وی با بیان اینکه سیاست انگلیس وجود کشورهای مسلمان ضعیف بود و بعد از ایران به سراغ دیگر کشورها رفتند و این همیشه ایلات و عشایر بودند که نیروی دفاعی کشور را تشکیل می‌دادند، ادامه داد: همواره برای جنگ‌ها ایالات و عشایر نفرات داوطلب خود را اعزام می‌کردند و یک نیروی دفاعی تشکیل می‌دادند، ولی چون ایران ذخایر نفتی داشت انگلستان حکومت شاهنشاهی را در ایران تشکیل داد و رضاخان را پس طی منصب‌هایی از جمله از فرماندهی قزاق، سردار سپه به مقام پادشاهی ایران رساندند و برای اولین بار نقش نیروی دفاعی مردمی کنار زده شد.

سلیمانی افزود: رضاخان قیام‌های بزرگی را سرکوب کرد چون دستور انگلیس بود که عشایر و طوایف نباید در نیروی دفاعی کشور مداخله داشته باشند و دستور دادند یک ارتش یک‌دست را تأسیس کنند، تمام سفرهایی که پادشاه ایران به ایلات مختلف کشور داشت برای قتل و‌ کشتار مردم بود هیچ‌وقت برای دلجویی از مردم به میان آنها نرفت، به لرستان آمد تا سران طوایف و عشایر استان را بر چوبه دار به شهادت برساند.

انقلاب اسلامی پاسخی به دخالت‌های انگلیس و آمریکا بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: بزرگان ما باید این تاریخ دردناک را برای جوانان و نوجوانان بازگو کنند که انگلیسی‎‌ها توسط رضاخان و محمدرضا پهلوی چه جنایاتی کردند، رضاخان روستاها و چادرهای عشایر را بمباران می‌کرد که باز هم دستور انگلیس‌ها بود.

وی ادامه داد: رضاخانی که در مقابل ملت خود یک ارتش ۱۲۵ هزار نفری به میدان جنگ می‌فرستاد و سپهبدهای او لقب قصاب و جلاد لرستان را دریافت کردند زمانی که متفقین قصد گرفتن کشور را داشتند چه دستوری داد، پادگان‌ها را ترک کنید که آنها سلاح‌های خود را به عشایر و روستاییان دادند و بدون هیچ مقاومتی میهن ما از شمال و جنوب اشغال شد و به او دستور دادند به بندر بوشهر برود و پادشاه کشور را بدون محاکمه به جزیره موریس تبعید کردند.

سلیمانی افزود: انقلاب اسلامی پاسخی به دخالت‌های انگلیس و دخالت‌های آمریکا در کشور ما بود این ملت و مردم و عشایر لرستان از اولین کسانی بودند که با رضاخان وارد نبرد نظامی شدند و هیچ‌گاه حکومت پهلوی را به رسمیت نشناخت و در مقابل آن شهید داد و به دلیل سیاست‌های مزدورانه پهلوی فهرست این شهدا در دست نیست و الا شهدای عشایر لرستان در مقابله با حکومت پهلوی ده‌ها هزار نفر است و در استان‌های مختلف این تاریخ شنیدنی و خواندنی است.

وی با تأکید بر اینکه جهادگران تبیین رسالت سنگینی دارند که این تاریخ را برای نسل جوان بازگو کنند که دشمنان را به‌خوبی بشناسند و فریب نخورند، تصریح کرد: امروز رسانه‌های وابسته در زباله‌دان تاریخ می‌گردند که افراد خائن را پیدا و آنها را تکریم و به جوانان ما به‌عنوان خادمان ملت معرفی کرده و جای جلاد و شهید را جابجا کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) به میدان آمدند و پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات بزرگی در منطقه بود، اظهار کرد: انقلاب‌های روسیه و فرانسه در مقابل انقلاب اسلامی ناچیز بوده که سرآغاز یک دوره جدید در تاریخ بشریت است و با تحول رونسانس در اروپا و... متفاوت است.

سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مقایسه‌ای می‌تواند این‌گونه باشد که سرآغاز یک دوره جدید بود، اینکه در دفاع مقدس تمام دنیا در مقابل ما ایستادگی کردند، گفت: ملت ایران با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا یک‌صدا به مبازره با استکبار جهانی آمد و ایستادگی و فرزندان خود را تقدیم کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: مردم و عشایر لرستان در دوره تثبیت انقلاب اسلامی و در مقابله با تهاجمات پیش‌قراول بودند و در هشت سال دفاع مقدس در لشکر ۸۴ و ابوالفضل(ع) و سایر یگان‌های استان در مقابل تجزیه‌طلبان و... به میدان آمدند و تاریخی ساختند که در دوره‌ای که متفقین به کشور حمله کردند و پادشاه تسلیم شد و این دوره که فرزندان آن آمدند و نگذاشتند یک وجب از خاک میهن جدا شود گاهی برای تصرف یک تپه صدها شهید می‌دادند.

وی ادامه داد: میهن‌پرستی ستایش‌برانگیز فرزندان این ملت در سایه مدیریت حکیمانه امام است که در مقابل تجاوز رژیم بعثی فرمودند دزدی آمده و سنگی انداخته و ملت ما چنان سیلی بر آن می‌زنند، که این موضوع را ملت ایران به منصه ظهور رساند.

طوفان الاقصی قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را شکست

سلیمانی افزود: رسانه‌های غربی می‌خواهند فرقه رجبی که در کنار صدام متجاوز قرار گرفت و با ملت ایران و عراق وارد جنگ‌ شد را به‌عنوان میهن‌پرست معرفی کنند، بدون تردید میهن‌پرستان واقعی شهدای شما و شهدای عشایر، عشایر و عشایر لرستان هستند که در مقابل چنگیزخان مغول و در مقابل تیمور لنگ ایستادند و عثمانی‌ها را در رومشکان شکست داده و در مقابل رضاخان وارد جنگ‌ شده و زیر سلطه نرفتند و با صدام وارد جنگ‌ شدند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های دارای چند شهید در لرستان زیاد داریم و باید با جهاد تبیین جوانان و نوجوانان را با این مسائل آشنا کنیم که فریب رسانه‌های صهیونیستی را نخورند، اضافه کرد: اگر بخواهیم خیانت‌های آمریکا را بشماریم برای پایین آوردن ارزش پول ملی، تحریم دارویی، نگهداری سرمایه‌های ما در بانک‌ها، همکاری با متجاوزگران به ما در دفاع مقدس و... را باید شمرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کنگره شهدای لرستان به‌‌عنوان رویداد فرهنگی در استان یکی از فرصت‌هایی است که این درون‌مایه انقلاب اسلامی را بیشتر بررسی کنیم، افزود: امروز مردم فلسطین در عملیات طوفان الاقصی قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را شکستند، ساکنین سرزمین‌های اشغالی ویژگی‌های یک سرزمین را ندارند و آنجا را اشغال کردند و فقط یک عامل امنیت آنها را در این سرزمین نگه داشته بود.

وی با بیان اینکه این پیروزی بزرگ درسی است که مقاومت از انقلاب اسلامی گرفته که توانست اثبات کند با دست خالی و به تنهایی می‌توان در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاد، گفت: ما قله‌های پیشرفت و ترقی و نصرت را فتح خواهیم کرد و پرچم ایران اسلامی را بر قله به اهتزاز در خواهیم آورد.

سلیمانی با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت موتور محرک ایران در فتح قله‌های پیشرفت خواهد بود، بیان کرد: شیعه و سنی، عرب و فارس، لر و بختیاری، کرد و بلوچ و... همه در کنار هم به‌عنوان ید واحده یکدل و یک‌صدا به سمت فتح قله‌های توسعه و پیشرفت در حرکت هستیم.

انتهای پیام
captcha