ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده سپاه برگزار می‌شود
کد خبر: 4175443
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده سپاه برگزار می‌شود

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) گفت: ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده ویژه همسران و دختران کارکنان سپاه پاسداران کشور به میزبانی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) در ۷ رشته برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، امیر جعفری، معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در نشست خبری ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده ویژه همسران و دختران کارکنان سپاه پاسداران کشور که امروز در سالن جلسات ساختمان شهید آیت‌الله سعیدی برگزار شد، اظهار کرد: ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم خانواده ویژه همسران و دختران کارکنان سپاه پاسداران کشور به میزبانی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) در ۷ رشته و با حضور حدود 2 هزار ورزشکار خواهر طی دو مرحله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ رده سپاه پاسداران از استان‌های کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند، گفت: شرکت‌کنندگان در رشته‌های شنا، تیراندازی، آمادگی جسمانی، دارت، هفت‌سنگ، تکواندو و والیبال در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با اشاره به اینکه این جشنواره یک رویداد ملی است که از استان‌های مختلف در آن حضور پیدا می‌کنند، افزود: علاوه بر مسابقات، برنامه‌های فرهنگی بسیاری مانند بازدید از مناطق توریستی و گردشگری استان، حضور در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برای شرکت‌کنندگان درنظر گرفته شده است.

جعفری تصریح کرد: افتتاحیه جشنواره با حضور یکی از اعضای هیئت رئیسه کل سپاه پاسداران روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه و مرحله اول مسابقات شامل چهار رشته در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه و مرحله‌ دوم شامل سه رشته در روز‌های ۳ تا ۵ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره‌کل ورزش و جوانان، معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار قم در برگزاری این مسابقات همکاری کرده و حدود ۷۲ شرکت‌کننده نیز از قم در این مسابقات حضور دارند.

در ادامه مهدی داودی مسئول فرهنگی خانواده سپاه استان قم نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه این برنامه با محوریت دختران و همسران پاسدار سراسر کشور برگزار می‌شود و نیز با توجه به اینکه امروزه موضوع عفاف و حجاب یکی از دغدغه‌های جامعه است، شعار «زن ایرانی مظهر عفاف و پاکدامنی» برای این مسابقات انتخاب شد.

وی با تأکید بر معرفی قم و ظرفیت‌های استان و نیز افزایش فعالیت در زمینه گردشگری مذهبی، بیان کرد: دفترچه‌هایی با موضوع قم‌شناسی شامل صنایع دستی و هنری و نیز سوغات قم برای شرکت‌کنندگان تهیه شده است.

انتهای پیام
captcha