نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان چهارمحال‌وبختیاری گشايش یافت
کد خبر: 4176036
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۹

نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان چهارمحال‌وبختیاری گشايش یافت

نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد جمشید مردانی و جمعی از اساتید و هنرآموختگان خوشنویسی در نگارخانه شهید شهرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری برپا شد.

نمایشگاه خوشنویسی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جمشید مردانی، عضو انجمن خوشنویسان استان عصر روز گذشته، ۲۵ مهرماه در آیین افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی که به‌مناسبت آغاز هفته خوشنویسی در نگارخانه شهید شهرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گشایش یافت با اشاره به اینکه از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه در تقویم ایران با عنوان هفته خوشنویسی نامگذاری شده است، اظهار کرد: بالغ بر ۳۶۰ شعبه انجمن خوشنویسان ایران در سراسر کشور و حتی در خارج از کشور فعال هستند؛ به جرئت می‌توان گفت که این انجمن یکی از بزرگ‌ترین و قوی‌ترین مجموعه‌های مردمی است که این، افتخاری برای هنرمندان است.

وی با ذکر اینکه هنر خوشنویسی نیازمند توجه بیشتر مسئولان است، ادامه داد: خوشنویسی یک هنر قدسی است که ریشه در فرهنگ و ادبیات ما دارد اما مظلوم واقع شده است. 

مردانی بیان کرد: انجمن خوشنویسان با پیشینه ۷۶ سال یکی از موفق‌ترین انجمن‌های هنری است و مسئولان فرهنگی باید توجه ویزه به این انجمن داشته باشد. 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه خوشنویسی در طلیعه آغاز هفته خوشنویسی، افزود: ۲۱ هنرمند خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز در این نمایشگاه به ارائه حدود ۷۸ اثر به علاقه‌مندان می‌پردازند و این آثار هنری با خطوطی در قالب نستعلیق، چلیپا، سطرنویسی، ثلث، خط شکسته و کتابت عرصه شده است. 

مردانی در پایان گفت: ما هنوز نگارخانه‌ای در شأن هنرمندان و خوشنویسان استان نداریم و این مطالبه را در اینجا مطرح می‌کنم که امیدوارم در اولویت قرار گیرد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد جمشید مردانی و جمعی از اساتید و هنرآموختگان در نگارخانه شهید شهرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به‌مدت یک هفته همه‌روزه از ساعت ۸تا ۱۳ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است. 

انتهای پیام
captcha