پویش مردمی تولیدات رضوی در فضای مجازی؛ اصلی‌ترین وجه تمایز جشنواره امام رضا(ع)
کد خبر: 4176495
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

پویش مردمی تولیدات رضوی در فضای مجازی؛ اصلی‌ترین وجه تمایز جشنواره امام رضا(ع)

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: اصلی‌ترین وجه تمایز این دوره از جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) محور پویش و مشارکت مردمی در تولید محتوای رضوی در فضای مجازی است.

محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، امروز ۲۷ مهرماه، در «سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)» که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) درحالی سومین دوره خود را پشت سر می‌گذارد که در دوره دوم به استناد راویان جشنواره گام‌های ارزشمندی در انعکاس آثار برداشت و حق ماجرا را تا حد زیادی ادا کرد.

وی ادامه داد: این مورد برهمگان روشن است که رسانه و محصولات آن دقیق‌ترین و نقطه‌زن‌ترین نوع لبیک‌گویی به دستور ولی نعمتمان امام رضا(ع) برای شناساندن هرچه بهتر معارف ایشان به آدمیان است.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تصریح کرد: هر فعالیت رسانه‌ای که در مشهد و یا حتی در ایران حول معنویت انجام دهیم در واقع حول محور فرهنگ رضوی است، اما مهمترین هدفی که در دوره‌های گوناگون جشنواره رسانه امام رضا(ع) به دنبال آن هستیم همگرایی و رفع محدودیت‌های جغرافیایی ملی، ملیتی و قومیتی است تا پویش‌وار هر زائر یا هر مجاور با ابزارهای در دست خود یک رسانه باشد.

هوشمند افزود: تبیین و بررسی نمودهای مختلف فرهنگ و آموزه‌های سیره امام رضا(ع) در محصولات رسانه‌ای با تاکید بر بررسی نسبت مفاهیم بنیادین و مسائل روز با آموزه‌های رضوی به ویژه در حوزه انقلاب اسلامی، جهاد تبیین، گفت‌وگو، اخلاق و تعامل جهاد مقاومت، ایثار و شهادت، اخلاق و تعامل از جمله محورهای سومین جشنواره بین‌المللی رسانه امام رضا(ع) در نظر گرفته شده تا بسترهای لازم برای تولید آثار و محتوای مرتبط به سیره رضوی فراهم شود تا علاقمندان بتوانند ایده‌ها و آثار خود را برای ترویج هرچه بهتر و بیشتر سیره رضوی ارائه دهند.

وی بیان کرد: براین اساس دایره شرکت‌کنندگان در این جشنواره وسعت قابل توجهی داشته است از طرفی توجه ویژه به شبکه‌های اجتماعی و محدود نبودن آثار به جناح خاص هم از دیگر ویژگی‌های سومین جشنواره بین‌المللی رسانه امام رضا(ع) محسوب می‌شود. همچنین حوزه بین‌الملل نیز در دوره سوم جشنواره مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تصریح کرد: ۳۷۵۱ اثر آن هم از جمع ۱۸۳۷ شرکت‌کننده در این جشنواره شاخصه مهم ارادت اصحاب رسانه و اهل اصحاب رسانه بودن را نشان می‌دهد. این جشنواره بخش‌های مختلفی اعم از رسانه‌های خبری و تحلیلی، صوتی و تصویری، رسانه‌های مجازی، عکس و گرافیک، مقاله، پایان‌نامه و رساله پویش مردمی، نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی و بین‌الملل  را داراست و در تمامی این بخش‌ها آثار ارزنده‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

هوشمند گفت: اصلی‌ترین وجه تمایز این دوره از جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را محور پویش و مشارکت مردمی در تولید محتوای رضوی در فضای مجازی دانست.

وی بیان کرد: سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی، خدمت رضوی، هویت مشهدالرضا(ع) و جهاد تبیین محورهای موضوعی جشنواره در نظر گرفته شد که هم‌اکنون در اختتامیه این جشنواره پس از برگزاری ۲ دوره موفقیت آمیز از آن، شاهد رشد کیفی و کمی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره و مشارکت بیشتر اهالی رسانه‌های جمعی و تولیدکنندگان محتوای رضوی هستیم.

انتهای پیام
captcha