انتشار «نرم‌افزار جامع آثار شهید دکتر بهشتی»
کد خبر: 4177542
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

انتشار «نرم‌افزار جامع آثار شهید دکتر بهشتی»

«نرم‌افزار جامع آثار شهید آیت‌الله دکتر بهشتی» به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و با همکاری بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی تولید و منتشر شد.

انتشار «نرم‌افزار جامع آثار شهید آیت‌الله دکتر بهشتی»به گزارش ایکنا؛ «نرم‌افزار جامع آثار شهید آیت‌الله دکتر بهشتی» به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و همکاری بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی تولید و منتشر شد.

این نرم‌افزار شامل ۵۵ عنوان است که در ۶۳ جلد سامان یافته است. این کتاب‌ها شامل سخنرانی‌ها و آقار قلمی شهید بهشتی است و از جمله عناوینی که در این نرم‌افزار به چشم می‌خورد می‌توان به «شناخت اسلام»، «ولایت و رهبری»، «روحانیت؛ بهداشت و تنظیم خانواده»، «نقش آزادی در تربیت کودکان»، «بانکداری، ربا و قوانین مالی اسلام»، «درس‌گفتار‌های فلسفه دین»، «پیامبری از نگاهی دیگر»، «لیبرالیسم»، «نسبت علوم اسلامی با علوم انسانی»، «نظام اقتصادی در اسلام»، «شناخت عرفانی؛ باید‌ها و نبایدها»، «موقعیت زن از نظر اسلام»، «آفرینش انسان و نظریه تکامل»، «موسیقی و تفریح در اسلام» و... اشاره کرد.

بخش نگارخانه این نرم‌افزار نیز شامل فیلم و صوت است که فیلم‌های مناظره آزاد درباره لایحه قصاص، مناظره تلویزیونی (در موضوعات آزادی، هرج و مرج، زورمداری)، مواضع تفصیلی حزب جمهوری اسلامی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

در بخش کتب صوتی نیز می‌توان به عناوینی چون «حق و باطل»، «مبارزه پیروز»، «موسیقی و تفریح»، «نقش آزادی در تربیت» و... دسترسی پیدا کرد که در نسخه‌های بعدی، عناوین بیشتری افزوده خواهد شد. کتاب‌های صوتی شامل موضوعاتی مانند اندیشه سیاسی، تفسیر قرآن، کلام، علوم قرآن، اسلام‌شناسی، معرفت‌شناسی، فقه، تعلیم و تربیت و فلسفه احکام است.

از بخش‌های دیگر این نرم‌افزار آیات در کتب، مشابه‌یابی، متن قرآن همراه با تفسیر، پژوه‌نگار، لغت‌نامه، چندین دوره کتاب‌های لغوی و ... است و جزء امکانات جانبی نرم‌افزار محسوب می‌شود. شخصیت‌شناسی و کتابشناسی شهید بهشتی نیز در بخش دیگری از این نرم‌افزار جامع گنجانده شده و به طور مفصل زندگی این شهید را معرفی کرده است.

یادآور می‌شود؛ این نرم‌افزار جامع به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی قابل مطالعه و دسترسی است و علاقه‌مندان و محققان می‌توانند برای تهیه این نرم‌افزار به سایت مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha