۱۸۶ فضای آموزشی خراسان جنوبی فاقد نمازخانه است
کد خبر: 4178300
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
استاندار خراسان جنوبی:

۱۸۶ فضای آموزشی خراسان جنوبی فاقد نمازخانه است

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۸۶ فضای آموزشی خراسان جنوبی فاقد نمازخانه است که حداقل ۳۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد، گفت: نمازخانه‌های نیمه‌تمام در لیست قرارگاه محرومیت‌زدایی قرار می‌گیرد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی، امروز 6 آبان در شورای اقامه نماز استان، گفت: تکمیل نمازخانه‌های نیمه‌تمام استان در برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: ۱۸۶ فضای آموزشی استان فاقد نمازخانه است که ایجاد و تکمیل آنها حداقل ۳۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ایجاد و تکمیل نمازخانه‌های نیمه‌تمام در برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) قرار می‌گیرد تا در بازه زمانی سه یا چهار ساله شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

قناعت با بیان اینکه وظیفه ستاد اقامه نماز، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری درخصوص تکلیف ادارات و دستگاه‌ها در بحث نماز است، افزود: یکی از موضوعات مهم، تأثیر حضور امامان جماعت فرهیخته و کاربلد و نیز معلمین، اساتید و مدیران برای اقامه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌هاست‌.

قناعت با اشاره به اثرگذاری معلمان در جذب و دعوت دانش‌آموزان برای شرکت در اقامه نماز اول وقت، عنوان کرد: امام جماعت کاربلد و حضور معلمان و مدیران در نماز جماعت، شاه بیت تأثیرگذاری در حضور پررنگ بچه‌ها در نماز جماعت است.

به گفته وی؛ دوره‌های آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز برای معلمان و مدیران مدارس با حمایت مالی استانداری برگزار می‌شود.

قناعت با اشاره به برگزاری گردهمایی امامان جماعت مدارس استان، افزود: در این گردهمایی ضمن قدردانی از زحمات امامان جماعت، درخصوص برگزاری نماز جماعت در مدارس مساعدت می‌شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وقایع اخیر غزه اشاره کرد و گفت: شب گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیش‌نویس قطعنامه برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه را با ۱۲۰ رأی موافق به تصویب رساند و این خودش یک پیروزی است که برای اولین‌بار در سازمان ملل قطعنامه‌ای بر علیه اسرائیل تصویب می‌شود.

قناعت با بیان اینکه کشورهایی از جمله انگلیس، آلمان، کانادا و استرالیا رأی ممتنع به این قطعنامه دادند،یادآور شد: ایران که مبدع این امر بود رأی مثبت داد و این موفقیتی در عرصه‌های بین المللی است.

انتهای پیام
captcha