هفتمین اجلاس استانی نماز در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 4178309
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبی:

هفتمین اجلاس استانی نماز در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبی از برگزاری هفتمین اجلاس استانی نماز در شورای اداری خراسان جنوبی در آینده نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبی، امروز 6 آبان در شورای اقامه نماز استان با اشاره به بررسی وضعیت اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: در تمام پیام‌های رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز تأکید بر این دو مقوله وجود دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: از ابتدای مهرماه وضعیت اقامه نماز در مدارس بررسی شده است که در این زمینه چند نکته از جمله ظرفیت محدود نمازخانه‌ها در مدارس، رعایت نشدن زنگ نماز و حضور کمرنگ معلمان و مدیران در صف اول نماز جماعت حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کمیلی با بیان اینکه سی امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» در دی‌ماه برگزار خواهد شد، گفت: در همین راستا هفتمین اجلاس استانی نماز خراسان جنوبی نیز قبل از اجلاس سراسری در جلسه شورای اداری استان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان این حوزه برگزار خواهد شد.

سید علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به هزار و ۸۰۰ مدرسه در استان، گفت: در حال حاضر ظرفیت اقامه نماز جماعت در ۸۴۸ مدرسه استان به امامت ائمه جماعات روحانی و فرهنگی فراهم است.

وی با بیان اینکه مساحت نمازخانه‌های مدارس با جمعیت دانش‌آموزی آن سازگار نیست، افزود: ۵۱۴ مدرسه استان دارای نمازخانه مستقل و ۱۱۶ مدرسه دارای نمازخانه کلاسی هستند و در ۱۱۴ مدرسه نیز نماز جماعت در راهرو و محوطه و ۵۳ مدرسه در سالن چندمنظوره اقامه می‌شود.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه ضرورت انجام کارهای هنری برای ترویج فرهنگ نماز در سطح استان، اظهارکرد: سال گذشته جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین با موضوع نماز به همت گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ویژه دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی برگزار و برگزیدگان تجلیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال قرار است دومین جشنواره لیموشیرین با مشارکت مجموعه دانشگاهی استان برگزار شود.

حامد رخسارپور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به اینکه ۱۸۶ مدرسه فاقد نمازخانه است، گفت: در سال‌های گذشته برخی از این نمازخانه‌ها به دلیل افزایش جمعیت دانش‌آموزی تبدیل به کلاس درس شده است و در درخواستی که به قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) داشته‌ایم لزوم ساخت ۲۵۰ نماز خانه برای مدارس استان را اعلام کردیم.

وی یادآور شد: حدود ۳۳ هزار مترمربع از نمازخانه‌های مدارس استان فاقد فرش سجاده‌ای است که برای تجهیز آن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام
captcha