بهره‌گیری از فعالان مجازی کشورهای همسایه در معرفی سبک زندگی رضوی
کد خبر: 4178546
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

بهره‌گیری از فعالان مجازی کشورهای همسایه در معرفی سبک زندگی رضوی

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی، بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را منشأ خیرات و برکات برای زندگی مسلمانان خواند و گفت: فعالان فضای مجازی را باید با سبک زندگی امام رضا(ع) آشنا کنیم تا از طریق فضای مجازی معرف سبک زندگی رضوی در کشور خود باشند.

فعالان قضای مجازی حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی، در حاشیه بازدید فعالان فضای مجازی از کشورهای لبنان، هند، بنگلادش، اندونزی و... از استودیو صاحب الزمان(عج)، حرم مطهر رضوی که در صحن آزادی واقع است، اظهار کرد: حرم مطهر رضوی تنها مرکزی برای زیارت و انجام اعمال عبادی نیست، بلکه بخشی از محیط زندگی مردم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شیعیان و علاقه‌مندان به ساحت قدسی امام رضا(ع)، اینجا را مکانی برای تصمیمات مهم زندگی خود می‌داند از جمله جوانان مشهدی که مراسم ازدواج خویش را در حرم مطهر امام رضا(ع) با نشستن بر سر سفره عقد ساده و بی‌آلایش آغاز می‌کنند و از امام رئوف برای کسب موفقیت در راه پر پیچ و خم زندگی استمداد می‌طلبند.

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی بیان کرد: این رویداد به عنوان شیرین‌ترین، حساس‌ترین و به یادماندنی‌ترین خاطره زندگی برای همیشه در ذهنشان ماندگار می‌شود و سپس این زوج‌ها بعد از ازدواج، پس از متولد شدن فرزند‌شان، فرزند خویش را برای خواندن اذان و اقامه در گوششان به حرم مطهر رضوی می‌آوردند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه راه و روش زندگی امام رضا(ع) در سبک زندگی رضوی خلاصه می‌شود،  اظهار کرد: در مشهد علاوه بر اين‌ها، يک سنت ديگر هم داريم كه از پايين پای مبارک امام رضا(ع)، اموات را به صحن آزادی می‌آورند و طواف می‌دهند که در واقع می‌توان گفت آغاز و پايان زندگی ما در خانه حضرت امام‌رضا(ع) رقم می‌خورد.

وی خطاب به فعالان فضای مجازی، گفت: امیدوارم طی بازدیدی که از بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی دارید، عناصر سبک زندگی رضوی را درک و کشف و آن‌ها را از طریق فضای مجازی به دیگران منتقل کنید.

انتهای پیام
captcha