فراخوان علمی نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمدباقر(ع) منتشر شد
کد خبر: 4178591
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

فراخوان علمی نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمدباقر(ع) منتشر شد

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمدباقر(ع) با اشاره به انتشار فراخوان علمی این کنگره، 15 بهمن‌ماه سال جاری را آخرین مهلت ارسال آثار اعلام کرد.

پوستر فراخوان علمی نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمد باقر(ع)مهدی حافظیان، دبیر نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمدباقر(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان از انتشار فراخوان علمی این کنگره خبر داد و اظهار کرد: شخصیت‌شناسی، تاریخ و جغرافیای تاریخی منطقه مشهد اردهال و کاشان با تأکید بر حضرت علی بن امام محمدباقر(ع)، مطالعات اجتماعی و فرهنگی بقاع متبرک منطقه، مطالعات سیاسی، اقتصادی و مدیریت بقاع متبرک منطقه، هنر و معماری اماکن متبرک با محوریت این آستان و حضرت سلطان علی(ع) در آینه شعر و ادب، از محورهای این کنگره است.

وی افزود: تاکنون آثار متعددی در این محورها ارسال شده و 15 بهمن‌ماه سال جاری، آخرین مهلت ارسال آثار و مقالات بر اساس شش محور تعیین‌شده است.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمد‌باقر(ع) با بیان اینکه محمدحسین رجبی دوانی، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام آثار ارسالی به این کنگره را داوری می‌کند، گفت: مقالات پذیرفته‌شده علاوه بر برخورداری از امتیاز علمی و پژوهشی، در کتاب مجموعه مقالات کنگره چاپ می‌شود و از آثار برگزیده با اعطای هدایای نفیس، هدیه تبرک و لوح تقدیر قدردانی خواهد شد.

وی بیان کرد: کنگره بین‌المللی حضرت علی بن امام محمدباقر(ع) با موضوع و محوریت شخصیت علی بن باقر(ع) در سراسر کشور و نیز به‌صورت بین‌المللی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود. همچنین آستان مقدس حضرت علی بن محمدباقر(ع) در بهار سال آینده، میزبان اختتامیه کنگره خواهد بود.

یادآور می‌شود، استادان، صاحبنظران، پژوهشگران، دانشجویان و دانش‌آموختگان می‌توانند مقالات علمی خود را به پایگاه اینترنتی همایش به نشانی https://conf-shahideardehal.ir ارسال کنند.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha