ارتقای اجتماعی معلولان با هُمام
کد خبر: 4178717
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
حبیب‌الله بوربور بیان کرد:

ارتقای اجتماعی معلولان با هُمام

موسس جامعه خیرین با تأکید بر لزوم انجام فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری جشنواره هُمام برای ارتقای اجتماعی معلولان، خدمت به این قشر را عبادت تعبیر کرد.

عبادت ارتقای اجتماعی معلولان با جشنواره‌ همامبه گزارش ایکنا، سومین جشنواره بین‌المللی «همام» ویژه توانیابان 11 تا 18 آبان ماه با نمایش 800 اثر هنری معلولان ایران و 11 کشور جهان در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

این جشنواره فرصتی است برای ایجاد تحرک، اشتیاق و فعالیت هنری برای معلولان کشور تا در فضایی رقابتی به ارائه آثار هنری خود بپردازند.

حبیب‌الله بوربور، موسس جامعه خیرین که در حوزه حمایت از معلولان کشور فعال است نیز یکی از حامیان این جشنواره است که در خصوص همام گفت: برگزاری جشنواره‌هایی همچون همام ویژه جامعه معلولان می‌تواند بر توانمندسازی این قشر از جامعه تاثیرگذار باشد؛ این رویداد همچنین می‌تواند موجب حضور و مشارکت هنرمندان و ورزشکاران کشور در عرصه امور خیر شود.

حسین‌بیگی ادامه داد: جشنواره‌هایی از این دست می‌تواند با حضور و استفاده از ظرفیت‌های ورزشکاران مطرح و چهره‌ها بر توانمندسازی جامعه معلولین و جانبازان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی بر شناسایی نیازها و سازماندهی معلولین شناسنامه‌دار کشور تاکید و با اشاره به اینکه نیازهای این قشر از جامعه از یکدیگر متفاوت است، گفت: جامعه حامی معلولین کشور با دریافت مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاسیس شد و قرار است شعب این مؤسسه در همه استان‌های کشور راه‌اندازی شود تا متوجه نیازهای این قشر از جامعه شویم، چرا که ارائه خدمات باید در راستای ارتقای اجتماعی این قشر باشد.

حسین‌بیگی فعالیت‌های اساسی و زیربنایی برای معلولین و جانبازان کشور را از وظایف سازمان بهزیستی و جامعه حامی معلولین کشور عنوان کرد و افزود: تامین مسکن برای خانواده‌های دارای چند معلول بسیار مهم است و با فعالیت‌های صورت گرفته 17 هزار معلول تاکنون از مسکن برخوردار شده‌اند.

وی در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه جامعه خیرین مدرسه‌‌ساز با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نظام‌پزشکی برای کمک به جامعه معلولین به منظور ویزیت رایگان این افراد خبر داد و گفت: مقرر شده است سه هزار پزشک که عضو سازمان نظام‌پزشکی هستند، طی هفته بیماران معلول را به صورت رایگان ویزیت کنند که برای این اقدام، نرم‌افزاری جهت ارائه خدمات به معلولین راه‌اندازی شده است. معتقدیم هرگونه ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف اجتماعی به افراد معلول و خانواده‌هایشان عبادت است.

یادآوری می‌شود، سومین جشنواره بین‌المللی «همام» با حضور هنرمندان معلول در حوزه صنایع دستی، هنرهای تجسمی و موسیقی در همه رده‌های سنی روزهای11 تا 18 آبان ماه در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha