تالار فرهنگی مرکزی کرج در زندان رجایی‌شهر راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4179193
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

تالار فرهنگی مرکزی کرج در زندان رجایی‌شهر راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: طبق تصمیم‌گیری‌ها بخشی از ساختمان زندان سابق رجایی‌شهر کرج به محلی مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تبدیل می‌شود.

سعید جابری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اظهار کرد: روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کل پنج استان فارس، سمنان، اصفهان، خراسان رضوی و البرز موضوع خلاقیت‌ها در عرصه کتاب و کتابخوانی بررسی شد که کرج به‌دلیل تلاش برای ارتقای مهارت‌های کتابخوانی و طراحی برنامه‌های خلاق در حوزه مهارت‌های کتابخوانی عنوان «شهر خلاق کتاب و کتابخوانی» را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در کرج رویکردهای جدیدی با استفاده از روش‌های نوین برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اتخاذ شده که از جمله آن‌ها راه‌اندازی کافه کتاب‌ها در بوستان‌های شهری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: در سال گذشته هیچ کافه کتابی نه تنها در کرج بلکه در استان البرز نداشته‌ایم، در حالی که یکی از طرح‌های ترویج کتابخوانی راه‌اندازی این کافه کتاب‌ها در واحدهای صنفی مستقر در بوستان‌ها همچون رستوران‌ها و کافه‌هاست. در همین راستا با نشست‌هایی که با شهرداری کرج داشته‌ایم تدابیری در حوزه اجتماعی و زیباسازی اندیشیده شده تا در حوزه کتاب و کتابخوانی در کرج پیشرفت‌هایی داشته باشیم.

جابری‌ انصاری با بیان اینکه طبق تصمیم‌گیری‌ها بخشی از ساختمان زندان سابق رجایی‌شهر کرج به محلی مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تبدیل می‌شود، افزود: این اقدام در آینده نه چندان دور محقق می‌شود. به همین منظور زیرساخت‌های لازم برای ایجاد تالار فرهنگی مرکزی شهر کرج در این محل در دست اقدام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه ویژگی‌های خلاق جریان مردمی‌سازی فرهنگی در کرج آغاز شده است، گفت: کرج یکی از پنج شهر نامزد پایتختی کتاب ایران است که موفق به کسب عنوان شهر خلاق شده است. علاوه بر کرج، شهر «اوز» استان فارس و شهرهای سمنان، سبزوار و شاهین‌شهر اصفهان موفق به کسب عناوین برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به ویژگی فعالیت‌های مردمی و مردم پایه‌ بودن فعالیت‌ها، شهر اوز استان فارس در بین شهرهای نامزد، شایسته تقدیر شناخته شد، از حیث مدیریت شهری فعال در زمینه کتاب و اختصاص حداکثری امکانات در اختیار نهادها، شهر شاهین‌شهر به‌عنوان مدیریت شهری فعال مورد تقدیر قرار می‌گیرد، از حیث تلاش برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و معرفی کتاب خوب شهر سبزوار به‌عنوان شهر برتر مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

جابری‌ انصاری گفت: همچنین شهر سمنان به‌دلیل اهتمام حداکثری مجموعه مدیریتی فعالان شهری و مردمی و ارائه برنامه‌ها و طرح‌های خلاقانه به‌عنوان پایتخت کتاب ایران در دوره پیش رو معرفی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن تبریک کسب عنوان «شهر خلاق» در حوزه کتاب و کتابخوانی در ایران به مسئولان استان بیان کرد: نماینده ولی فقیه در استان البرز با هدایت‌های حکیمانه خود در اعتلای فرهنگی استان کوشیده‌اند ضمن اینکه استاندار البرز با حمایت‌های بی‌شائبه خود همواره برای ایجاد زیر ساختارهای فرهنگی تلاش خود را مصروف کرده و مشوق این حوزه بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha