آغاز تحقیقات مالی مقامات سوئدی از عامل قرآن‌سوزی
کد خبر: 4179195
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

آغاز تحقیقات مالی مقامات سوئدی از عامل قرآن‌سوزی

با توجه به کسب درآمد مالی سلوان مومیکا از شبکه‌های اجتماعی در پی قرآن‌سوزی‌های اخیر وی، مقامات سوئدی تحقیقات مالی از حساب‌های بانکی وی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاعات سوئد، مقامات سوئدی از آغاز تحقیقات مالی از حساب‌های بانکی سلوان مومیکا، چهره افراطی و عامل قرآن‌سوزی‌های اخیر در این کشور خبر داده‌اند.

وی که به دلیل اقدام به هتک حرمت و سوزاندن قرآن در شبکه‌های اجتماعی به ویژه شبکه تیک تاک شهرت یافته است، از راه انتشار ویدئوهای قرآن‌سوزی خود در این شبکه به درآمد زیادی دست یابد.

بخش خبری رادیو اکوت سوئد تأیید کرد که سلوان مومیکا با حداقل 10 حساب تیک تاک مرتبط است که با نام‌های جعلی مدیریت می‌شوند که ویدیوها و محتوای مونیکا را منتشر می‌کنند و روزانه بین 300 تا 500 دلار از این حساب‌ها کسب درآمد می‌کند. ایکوت با بررسی  شش قسمت از پخش زنده قرآن‌سوزی سلوان مومیکا دریافته است که او در این زمان حداقل سی هزار کرون سوئد معادل حدود سه هزار دلار درآمد داشته است.

شبکه تیک توک پس از دریافت گزارش‌ها در مورد این اقدام سلوان مومیکا و کسب درآمد از آن، حساب کاربری او را در این شبکه مسدود کرد. اما  مومیکا  به سرعت یک حساب کاربری جدید ایجاد کرد و توانست هزاران کرون از این راه درآمد کسب کند، اما به گفته متخصصان شبکه‌های اجتماعی ایجاد یک حساب جدید برای جلوگیری از تعلیق حساب قبلی، قوانین تیک تاک را نقض می‌کند.

در پایان سپتامبر، حساب دوم نیز از سوی تیک تاک مسدود شد، اما او با ایجاد حساب‌های دیگر که در آن از ویژگی اهدای کمک‌های مالی استفاده می‌کرد، به جمع‌آوری پول ادامه داد.

وی همچنین در پخش زنده از طریق  پرداخت‌های مالی مستقیم به حساب‌های بانکی خصوصی و الکترونیکی که مالک آن است، درخواست پرداخت پول از طرق دیگر را نیز مطرح کرده است. مقامات سوئدی نظارت بر منابع مالی برای مومیکا افراطی را آغاز کرده‌اند، زیرا ممکن است وی در مورد نحوه کسب پول، منبع آن و مالیات‌های تعلق گرفته، اقدامات وی شامل تخلفات قانونی و مالیاتی باشد.

مومیکا ادعا کرده است که اقدامات او در سوئد قانونی است و همچنین ادعا کرد که در آینده به ایجاد حساب‌های جدید ادامه خواهد داد.

با وجود آنکه مقامات سوئدی و بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی به بهانه دفاع از آزادی بیان، اعلام کرده‌اند نمی‌توانند ممنوعیتی برای قرآن‌سوزی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان ایجاد کنند، در هفته‌های اخیر به صراحت از ممنوعیت قانونی برگزاری تجمعات و راهپیمایی در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، سخن گفته‌ و تهدید کرده‌اند با  هرگونه تجمعی در این زمینه برخورد کرده و شرکت‌کنندگان نیز مورد تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
captcha