مراسم ویژه سالروز وفات حضرت موسی مبرقع (ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 4179766
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

مراسم ویژه سالروز وفات حضرت موسی مبرقع (ع) برگزار می‌شود

ویژه برنامه‌های سالروز ارتحال فرزند بلافصل امام جواد (ع) حضرت موسی مبرقع (ع)، طی روز‌های دوشنبه 15 آبان‌ماه تا پنجشنبه 18 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

اممازاده حضرت موسی مبرقع (ع)به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، ۲۲ ربیع الثانی سالروز وفات یکی از فرزندان بلافصل امام جواد(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) یعنی حضرت موسی مبرقع(ع) است، امامزاده واجب التعظیمی که مرقد شریف ایشان در قم، به عنوان سومین قطب زیارتی استان، در ایام مختلف سال، محل مراجعه و پناهگاه شیعیان و غیر شیعیان از سراسر دنیاست.

بر این اساس مراسم باشکوهی به مناسبت گرامیداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) و تجلیل از مقام شامخ ایشان، برگزار می‌شود؛ مراسم سوگواری شب وفات حضرت موسی مبرقع(ع)، دوشنبه 15 آبان‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی دانشمند و مداحی مهدی رعنایی برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت ۲۰ با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم و سپس قرائت زیارت عاشورا آغاز شده و پس از سخنرانی و مداحی، از ساعت ۲۲:۱۵ از سوگواران پذیرایی می‌شود.

در شام وفات یعنی سه‌شنبه 16 آبان‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء ، نیز مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری و مداحی سیدرضا تحویلدار و حسن عطایی، در بقعه متبرکه ایشان اناجم می‌شود؛ این مراسم از ساعت ۲۰ آغاز شده شده و شامل قرائت قرآن توسط قاریان برجسته استانی، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، روضه‌خوانی و سینه‌زنی (توسط برادر عطایی) است.

آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت موسی مبرقع(ع) شامگاه دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه، از ساعت ۱۵ انجام می‌شود؛ مراسم قرائت زیارت امین‌الله نیز چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه و از ساعت ۱۸ در این بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

شعرخوانی شاعران آیینی، سخنرانی حجت‌الاسلام مومنی و مداحی و قرائت زیارت توسط برادر حسینی‌نژاد، از جمله بخش‌های این مراسم خواهد بود؛ روز پنجشنبه ۱۸ آبان‌ماه  نیز از ساعت 15:30، محفل انس با قرآن ویژه بانوان با حضور قاریان ملی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha