«سراب سایه‌ها» ویترین کتابفروشی‌ها را پوشاند
کد خبر: 4179789
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

«سراب سایه‌ها» ویترین کتابفروشی‌ها را پوشاند

تازه‌ترین اثر مهدی محمدی با عنوان «سراب سایه‌ها» درنگی در ناآرامی‌های پاییز 1401 در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

«سراب سایه‌ها»؛ روایت تحلیلی ناآرامی‌های سال گذشته به بازار آمدبه گزارش ایکنا؛ کتاب «سراب سایه‌ها» روایتی از آشوب‌های میانه سال 1401 با اتکا به مجموعه گسترده‌ای از داده‌ها و اسناد است.

رویکرد این اثر تحلیلی است و تلاش می‌کند از خلال گفت‌وگویی ذهنی با مخاطب، همزمان با مرور داده‌ها و اسناد و از طریق ایجاد پیوند میان آن‌ها، روایتی منسجم و عینی از این ناآرامی‌ها تولید کند.

خواننده در حین خواندن این کتاب خواهد دید که ناآرامی‌های سال 1401 به هیچ وجه یک پدیده ساده نیست و باید با آن با حداکثر پیچیدگی برخورد کرد. ترکیب وسیعی از زمینه‌های داخلی و اراده خارجی، این آشوب‌ها را به پدیده‌ای منحصر به فرد تبدیل کرده که کتاب تلاش می‌کند توضیحی دقیق برای پیچیدگی‌های آن پیدا کند. 

«سراب سایه‌ها» در هفت فصل به ترتیب با عناوین زیر به نگارش درآمده است: «لانگلی، واکنش به قدرت ایران»، «واشینگتن، آشوب‌های 1401 محصول کدام بسترها و زمینه‌ها بود؟»، «تل آویو، پروژه اسراییلی آشوب چگونه در ایران اجرا شد؟»، «تهران، چگونه بزرگ‌ترین پروژه جنگ ترکیبی تاریخ برای القای وضعیت انقلابی در ایران اجرا شد؟»، «برلین، بازیگران خارج از ایران چگونه به کمک آشوب آمدند»، «لندن، مدخلی بر جنگ شناختی در آشوب‌های 1401» و «بیروت، آشوب‌های 1401 چگونه خنثی شد؟».

فرایندی بسیار بزرگ، پیچیده، سنجیده و بی‌سابقه

در بخشی از کتاب آمده است: «این کتاب ادعا نمی کند همه آنچه در آشوب های پاییز 1401 در ایران رخ داد یک پروژه امنیتی بوده اما ادعا می کند -و تلاش خواهد کرد این ادعا را به شکل تفصیلی مستند کند- که فرایندی بسیار بزرگ، پیچیده، سنجیده و بی‌سابقه در کار بوده که بدون درک ابعاد آن، فهم ماهیت و قضاوت درباره این آشوب ها، غیرممکن و حتی بی معناست. در واقع، ادعای اصلی این کتاب این است که ایران در سال 1401 با پیشرفته ترین نوع نبرد زیر آستانه درگیری نظامی از جانب دشمنانش مواجه شد و آن را پشت سر گذاشت.»

«سراب سایه‌ها» با شمارگان 1250 نسخه و با قیمت 220 هزار تومان در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha