بهترین مکان مدارس باید به نمازخانه اختصاص یابد
کد خبر: 4180156
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
معاون استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

بهترین مکان مدارس باید به نمازخانه اختصاص یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بهترین مکان ثابت هر مدرسه و محل اداری باید نمازخانه باشد، گفت: در مدارسی که مشکل امام جماعت وجود داشته باشد، معلمان خودشان می‌توانند پیش‌نماز و الگو برای دانش‌آموزان باشند

محسن حسین میرزایی، معاون سیاسی استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری عصر روز گذشته ۱۴ آبان‌ماه در شورای آموزش و پرورش استان با قدردانی از استقبال بی‌نظیر و حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه، اظهار کرد: این حرکت امسال پرشورتر از  سال گذشته برگزار شد.

وی تلاش‌ها و مجاهدت‌های بی‌وقفه آموزش و پرورش در راستای خدمت برتر به مردم را مورد تأکید قرار داد و افزود: دانش‌آموزان نخبه به‌ویژه افرادی که در مناطق محروم هستند باید در سطح استان شناسایی شوند، نباید اجازه دهیم کمبودی در این زمینه در آموزش و پرورش مانع شناسایی دانش‌آموزان که سرنوشت ساز آینده و انسان‌های تأثیرگذار در نظام اسلامی هستند، شود.

حسین‌میرزایی در خصوص محورهای سفر رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی، تصریح کرد: این دوره از سفرهای استانی علاوه بر رویکرد عمرانی، رویکردهای فرهنگی و اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده که امید است اعتباراتی در این زمینه مصوب شود.

وی همچنین مصون کردن جامعه از آسیب‌ها در توجه بیش از پیش به آموزش و پرورش را مؤثر دانست و گفت: آموزش و پرورش باید جزو نیازهای اولیه باشد تا شاهد تأثیرگذاری شگفت آن در همه حوزه‌ها باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با تأکيد بر اینکه نماز به عنوان صدر درس‌های آموزشی در مدارس است، بیان کرد: معلمان نباید با سختگیری‌های بی‌مورد مانع علاقه‌مندی دانش‌آموزان به بحث‌های اعتقادی و نماز شوند، بنابراین لازم است با نهادینه کردن نماز به عنوان سنگری مهم با سختی‌ها مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه بهترین مکان ثابت هر مدرسه و محل اداری باید نمازخانه باشد، گفت: در مدارسی که مشکل امام جماعت وجود داشته باشد، معلمان خودشان می‌توانند پیش‌نماز و الگو برای دانش‌آموزان باشند، همچنین طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) بسیار مهم است و تمام دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه کمک کنند.

وی تأکيد کرد: نباید بزرگ‌نمایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد، البته چهارمحال بختیاری در مقایسه با سایر استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است و این مسئله باید مورد توجه بیش‌تر قرار گیرد.

حسین میرزایی ادامه داد: صیانت پس از آسیب نیز اهمیت ویژه‌ای دارد که باید از ظرفیت‌های ادارات مختلف در این زمینه بهره‌گیری شود.

هیچ مدرسه‌ای بدون پیش‌نماز نخواهد ماند

در ادامه افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مدارک و مستندات لازم برای دور دوم سفر رییس جمهور آماده شده که با توجه به نیاز استان انتظار می‌رود اعتباری بیش از سه برابر دور اول سفر یعنی مبلغی حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال تصویب شود که در این راستا نیازمند پیگیری‌های ما مستمر خواهد بود.

وی درخصوص اهمیت نماز، اضافه کرد: عناوین مختلفی از جمله پخش اذان با صدای دانش‌آموزان در مدارس، آموزش خانواده‌ها در موضوعات اعتقادی‌، هیئت‌های اندیشه‌ورز، فراهم کردن زمینه حضور خودجوش دانش آموزان در نماز جمعه، تجهیز کتابخانه‌های مدارس به کتاب‌های نماز و دیگر عناوین در مدارس سراسر استان در حال انجام بوده که امید است هر چه بهتر توجهات به این مسائل صورت گیرد.

وی در پایان گفت: ۱۶۵۳ نفر از ائمه جماعت و روحانیون نیز در مدارس نماز را برپا می‌دارند که با توجه به مصوبه این جلسه و نبود کمبود معلم در مدارس، پس از این هیچ مدرسه‌ای بدون پیش نماز نخواهد ماند.

انتهای پیام
captcha