ضرورت گسترش دادرسی‌های الکترونیک در محاکم و دادگاه‌ها
کد خبر: 4180928
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

ضرورت گسترش دادرسی‌های الکترونیک در محاکم و دادگاه‌ها

رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در نشستی با کارکنان حوزه فناوری اطلاعات دادگستری بر لزوم گسترش دادرسی‌های الکترونیکی در محاکم و دادگاه‌ها تأکید کرد.

محمد رزم، رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان،  محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری روز گذشته، ۱۸ آبان‌ماه در نشستی با کارکنان حوزه فناوری اطلاعات دادگستری بر لزوم گسترش دادرسی‌های الکترونیکی در محاکم و دادگاه‌های تأکید و اظهار کرد: دادرسی الکترونیک رویکردی مثبت در دستگاه قضاست که هم کاهش اطاله دادرسی را به دنبال دارد و هم موجب شفافیت رسیدگی در محاکم قضایی می‌شود. 

وی افزود: امروز با گسترش و توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی، دستگاه عدلیه چشم‌انداز خود را بر مبنای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان ترسیم کرده است و این مهم جز با حرکت در مسیر الکترونیکی شدن امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه ارتقای سیستم کتابت و نوشتاری به فناوری‌های نوین رایانه‌ای اعتمادسازی عمومی را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: ارائه خدمات قضایی به صورت الکترونیک نه فقط رضایتمندی مردم را به دنبال دارد بلکه در افزایش انگیزه و تلاش مضاعف قضات و کارکنان دستگاه قضا تأثیر بسزایی خواهد داشت.

گفتنی است، در این نشست با دستور رئیس کل دادگستری استان، مقرر شد معاونت فناوری اطلاعات دادگستری زمینه انجام جلسات دادرسی‌های الکترونیک در شعب فعال را به صورت ماهانه حداقل 2 جلسه، فراهم آورد. 

همچنین مصوب شد کمیته‌ای به منظور بررسی کنترل پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها و دادسراهای استان تشکیل شود.

انتهای پیام
captcha