نمایشگاه روایت پیشرفت دولت سیزدهم در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4181444
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹

نمایشگاه روایت پیشرفت دولت سیزدهم در قم برگزار می‌شود

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیون از برگزاری نمایشگاه روایت پیشرفت دولت سیزدهم از سه شنبه ۲۳ آبان ماه در قم خبر داد.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ابوالقاسم دولایی، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیون در نشست خبری که امروز ۲۱ آبان ماه با حضور خبرنگار انجام شد، گفت: مرکز ارتباطات دولت و روحانیون در گذشته فعال نبوده، ولی حجت‌الاسلام رئیسی با توجه به ضرورتی که در فضای کشور می‌بیند شروع به فعال‌سازی این مرکز می‌کند، همانطور که می‌دانید این مرکز توسط ریاست جمهوری اداره می‌شود و رئیس آن هم توسط شخص رئیس جمهور تعیین می‌شود.

وی افزود: یکی از وظایف این مرکز اطلاع‌رسانی به روحانیون از عملکرد دولت است، روحانیون به عنوان تکیه‌گاه نظام باید بدانند که در کشور چه اتفاقاتی در جریان است وگرنه نمی‌توانند از نظام دفاع کنند.

دولایی در ادامه با بیان شناخت متقابل دولت از حوزه‌های علمیه اظهار کرد: دولت نیز باید از اقدامات حوزه‌ها با خبر باشند، در دولت‌های گذشته ظرفیت‌های حوزه بسیار مغفول مانده بود چرا که روحانیت فقط مربوط به معنویات فردی نیست بلکه در سطح مدیریتی نیز ایده‌هایی دارد.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیون در خصوص برگزاری جشنواره نمایشگاه دستاورد‌های دولت گفت: در سه‌شنبه پیش‌رو نمایشگاهی خواهیم داشت که دستاورد‌های دولت را در پایان دو سالگی‌اش به نمایش خواهیم گذاشت، این نمایشگاه در شورای اطلاع‌رسانی دولت تصویب شده است و برگزار کننده آن هم وزارت صمت و مرکز ارتباطات دولت و روحانیون خواهد بود.

وی افزود: نمایشگاه با توجه به فضای فکری مخاطب طراحی شده که چند بخش دارد؛ بخش اول مربوط به سوالات روحانیون است که مشکلات کشور از کجا شروع شده، دولت‌ها چه‌کاری انجام داده‌اند و افق دید دولت فعلی چیست، بخش دوم که توسط وزارت صمت تهیه شده است، گزارشی تطبیقی در خصوص مقایسه دولت سیزدهم با دهه نود می‌باشد.

دولایی با تشریح دیگر بخش‌های این نمایشگاه گفت: بخش سوم که در آن نمودار‌هایی برای سنجش وضعیت فعلی با شاخص‌های داخلی و بین‌المللی در خوزه اقتصادی و فرهنگی می‌باشد که در آن شاخص‌هایی همچون میزان صادرات نفت، میزان تولید ناخالص داخلی پرداخته شده است، بخش چهارم آن هم ترسیم اقدامات کلان دولت می‌باشد که به دلیل زمان‌بر بودن آن برای مردم ملموس نیست.

دولایی ادامه داد: در کنار این بخش‌ها نشست‌های تخصصی و عمومی هم داریم که در این نشست‌ها مسئولین محترم اعم از وزیرکشور، سخنگوی دولت، وزیربهداشت، وزیر نفت، معاون امور زنان، معاون اجرایی رئیس جمهوری و مدیر عامل خودروسازی و طب سنتی در وزارت بهداشت حضور خواهند داشت، همچنین نشست‌های تخصصی در خصوص موضوعاتی مانند عفاف و حجاب، فلسطین، تورم و مسکن برگزار می‌شود.

دولایی در پایان با اشاره به هدف برگزاری این نشست گفت: اصل اینکار در راستای فرمایش مقام معظم رهبری می‌باشد که علاوه بر حمایت از این دولت، تمجید هم از آن کرده است و بر کار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی اقدامات دولت تاکید کردند.

انتهای پیام
captcha