گلستان میزبان شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین
کد خبر: 4181667
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸

گلستان میزبان شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین از ۲۹ آبان به میزبانی استان گلستان در گرگان آغاز می‌شود.

ساوری مدیر کل میراث و گردشگری گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان محمدجواد ساوری، دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین از ۲۹ آبان تا ۳ آذر ماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

ساوری افزود: جشنواره فرهنگ اقوام به برند استان در حوزه فرهنگی و گردشگری تبدیل شده است و تلاش می‌کنیم امسال نیز با هماهنگی و برنامه‌ریزی با دستگاه‌های اجرایی استان میزبان شایسته‌ای برای اقوام مختلف ایران‌زمین و همچنین مهمانان داخلی و خارجی این رویداد باشیم.

ساوری تصریح کرد: صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه چادر و عشایر، روستا‌های هدف گردشگری، غذا‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی از جمله بخش‌های این جشنواره است و تاکنون ۲۵۰ هنرمند برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر آثاری از هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور، رشته‌های بومی و اصیل هر استان، مراکز تخصصی، تعاونی‌ها، فروشگاه‌ها، هنرمندان دارای مهر اصالت و نشان ملی، هنرمندان فعال حوزه بسته‌بندی، فروشگاه‌های مجازی، روستا‌ها و شهر‌های ملی و جهانی صنایع‌دستی به نمایش درخواهد آمد.

ساوری همچنین افزود: در حوزه گروه‌های موسیقی و آیینی اقوام نیز حدود ۲۳ گروه موسیقی و آیینی در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان افزود: در بخش روستایی و عشایری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقوام ایران‌زمین نیز هفت سازه روستایی و ۲۴ سیاه‌ چادر ظرفیت و توانمندی‌های اقوام مختلف استان و کشور را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: کارگاه‌های تخصصی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین حضور تأسیسات و جوامع گردشگری از بخش‌های دیگر این رویداد ملی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha