خانواده شهید «حسين آگشته» حامی ایتام چهارمحال‌وبختیاری شدند
کد خبر: 4181724
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

خانواده شهید «حسين آگشته» حامی ایتام چهارمحال‌وبختیاری شدند

خانواده شهید «حسین آگشته» حامی ایتام تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری شدند.

شهید حسین آگشته

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، خانواده شهید حسین آگشته حامی ایتام تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال‌وبختیاری شدند.

بر این اساس، مادر شهید آگشته به همراه برادران، همسر و فرزندان این شهید والامقام  به یاد این شهید بزرگوار به جمع حامیان ایتام تحت حمایت این نهاد پیوستند.

شهید حسین آگشته ششم اردیبهشت سال ١٣۴۴ در خانواده‌ای مذهبی در شهر فارسان قدم به عرصه وجود گذاشت. پدرش عبدالله مغازه‌دار و خواربار فروش بود.

شهید آگشته پس از آنکه دوران ابتدایی را با موفقیت به پایان رساند، به علت فقر اقتصادی و کمک به تأمین معاش زندگی ترک تحصیل کرد و به اصفهان رفت و چند سالی را به شغل جوشکاری مشغول شد. او علاقه زیادی به آموزه‌های دینی داشت و در تبلیغات احکام اسلام فعالیت می‌کرد.

بنا بر سنت پیامبر اسلام سال ١٣۶٣ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد.  

زمانی که نور انقلاب اسلامی به کشورمان پرتو افکند وی هیچگاه از تبلیغات دینی و فعالیت‌های انقلابی دست برنداشت و با شروع جنگ تحمیلی از طریق سپاه پاسداران به عنوان پاسدار وظیفه رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد.  

این شهید بزرگوار در عملیات کربلای پنج به عنوان امدادگر شرکت کرد و مجروح شیمیایی شد. هفدهم مرداد ١٣۶٧ با سمت تک‌تیرانداز و امدادگر در جنوب کشور، محور اهواز شوشتر به درجه رفیع شهادت نائل شد.  

مزار شهید آگشته در گلزار شهدای زادگاهش در فارسان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha