آشنایی با فعالیت کانون قرآن خدمت رضوی
کد خبر: 4181960
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

آشنایی با فعالیت کانون قرآن خدمت رضوی

سررابط کانون قرآن خدمت رضوی استان تهران با اشاره به فعالیت‌های این کانون گفت: علاوه بر تعامل و ارتباط با نهادها و سازمان‌های قرآنی، تبلیغ و عضوگیری برای طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» در دستور کار قرار داده‌ایم.

عضوگیری طرح «من قرآن را دوست دارم»علیرضا کچوییان؛ سررابط کانون قرآن خدمت رضوی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: ساختاری با عنوان کانون‌های قرآن خدمت رضوی در تمام استان‌ها و از جمله استان تهران فعال شده است.

وی ادامه داد: این کانون در استان تهران به تمشیت فعالیت‌های قرآنی کانون‌های خدمتی مناطق بیست و دوگانه شهر تهران و 14 شهرستان این استان که در مجموع 36 کانون هستند، مشغول است و از حیث مدیریت ساختاری یا به تعبیری مدیریت بالادستی، تابع مرکز آموزش‌های قرآن کریم آستان قدس رضوی به مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان است.

وی ادامه داد: از مردادماه سال جاری اینجانب به عنوان سررابط کانون قرآن خدمت رضوی استان تهران، حکم دریافت کردم و تا این لحظه اهم اقداماتی که در این راستا انجام دادیم معطوف به مجموعه فعالیت‌های داخلی و همچنین فعالیت‌های برون‌ساختاری از قبیل ارتباط با سازمان و نهادها و تشکل‌های قرآنی بوده است.

کچوییان تصریح کرد: برای رسیدن به حد مطلوب فعالیت این کانون، آقای میثم غلامی را به عنوان جانشین سررابط معرفی کردیم و در راستای فعالیت‌های داخلی با رویکرد محتوایی تاکنون به تبلیغ و همچنین عضوگیری برای طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» پرداختیم که منجر به اعزام خادم‌یاران متقاضی به منظور گذراندن دوره تربیت مربی مهد‌الرضا(ع) شده است.

عضوگیری طرح «من قرآن را دوست دارم»

سررابط کانون قرآن خدمت رضوی استان تهران در مورد اقدامات برون‌ساختاری این کانون گفت: ارتباط با نهادها و تشکل‌های قرآنی از جمله فرهنگسرای قرآن، سازمان بسیج دانشجویی و اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران از جمله این اقدامات بوده است؛ این رویه را همچنان در دستور کار قرار داده‌ایم، چرا که اغلب مخاطبان ما در این سازمان‌ها و نهادها در قالب خادم رضوی و خادم‌یار رضوی مشغول به فعایت سازمانی هستند و باید یک آمار تجمیعی از همه آنها داشته باشیم.

وی تأکید کرد: تعامل با این سازمان‌ها و نهادها مصداق بارز عبارت قرآنی «وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى» است که به امید خدا منشأ برکات و خیرات فراوانی خواهد بود و به اجرای فعالیت‌های مشترکی می‌انجامد که کانون قرآن خدمت رضوی در تأمین نیروی انسانی کارآمد و متخصص به منظور تحقق اهداف هر یک از آنها مشارکت جدی خواهد داشت.

کچوییان از جمله حوزه‌های مأموریتی کانون قرآن خدمت رضوی را سازمان بسیج دانشجویی و کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: به ویژه در محیط‌های دانشگاهی تمرکز ویژه‌ای بر روی فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان خواهیم داشت که در راستای این تعامل در حوزه تأمین محتوا و نیروی متخصص با کانون‌های قرآن و عترت همکاری می‌کنیم و به طور مثال در اجرای طرح حیات مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی همانطور که در مراسم رونمایی از این طرح عنوان شد، تعامل و ارتباط نزدیکی با مسئولان اجرای این طرح به عمل آمده است.

وی افزود: از جمله اقدامات اساسی این کانون همانطور که اشاره شد پیگیری طرح ملی «من قرآن را دوست دارم است» که با هدف آسان‌سازی، صحیح‌خوانی، فراگیری تجوید و مفاهیم قرآن کریم علاوه بر محیط‌های آموزشی و دانشگاهی، در صنوف مختلف و در میان اقشار گوناگون جامعه است که درصدد اجرای آن هستیم.

عضوگیری طرح «من قرآن را دوست دارم»

کچوییان گفت: در هر منطقه از مناطق 22 گانه تهران و شهرستان‌های این استان دفتری به عنوان دبیرخانه کانون قرآن رضوی برای مراجعه خادمان و خادم‌یاران رضوی اختصاص داده شده است که می‌توانند برای طرح مسائل، ایده و مشکلات خود به آنها رجوع کنند. اغلب فعالیت‌های جاری و در دست اقدام کانون قرآن خدمت رضوی متمرکز در مساجد، مراکز و نهادهای قرآنی که مشغول انجام سلسله اقداماتی در راستای ترویج و تبلیغ معارف قرآنی است، خواهد بود که البته بعضاً در برخی از محلات، حسینیه و تکایا رسالت انجام این امور را به عهده دارند. به دنبال یاری‌گری دوستان مسئول در اجرای این برنامه‌ها باشیم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا در محیط‌های دانشگاهی علاوه بر دانشجویان از اساتید و کارکنان دانشگاه نیز به عنوان ظرفیت‌های اجرایی برنامه‌های قرآنی استفاده خواهید کرد، گفت: 19 کانون در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فعال هستند که یکی از آنها کانون قرآن و عترت است، اما اگر اساتیدی هم در دانشگاه وجود داشته باشند که غیر از حوزه‌های تخصصی خود، به فعالیت قرآنی مشغول باشند، از تخصص و قابلیت آنها نیز استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha