حضرت زینب(س)؛ سخنوری توانا در جریان عاشورا
کد خبر: 4182417
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
امام جمعه ساری:

حضرت زینب(س)؛ سخنوری توانا در جریان عاشورا

آیت‌الله محمدی لائینی گفت: یکشنبه آینده، سالروز تولد حضرت زینب(س) است، بانویی که نقش خواهر، مادر، مدیر، پرستار و سخنور بسیار توانا را در جریان عاشورا ایفا کرد. ایشان هنرهای زیادی داشتند که یکی از آن‌ها پرستاری از امام سجاد(ع) بود، به همین مناسبت این روز، روز پرستار نامگذاری شده است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، امام جمعه ساری،به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، امام جمعه ساری، ٢۶ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: امروز سالروز آزادی سوسنگرد است، این شهر در جنگ و تهاجم تحمیلی نابود شده بود، لشکر مازندران برای فتحش در کنار نیروهای رزمنده دیگر و برای بازسازی‌اش به تنهایی حضور و همت از خود نشان داد.

وی با تبریک فرارسیدن سالروز  میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار تصریح کرد: یکشنبه آینده، سالروز تولد حضرت زینب(س) است، بانویی که نقش خواهر، مادر، مدیر، پرستار و سخنور بسیار توانا را در جریان عاشورا ایفا کرد. ایشان هنرهای زیادی داشتند که یکی از آن‌ها پرستاری از امام سجاد(ع) بود، به همین مناسبت این روز، روز پرستار نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه امروز جامعه درمانی به تجهیزات مدرن و فراوانی مجهز شده است، گفت: در همین دو سال و نیم که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد ۱۶ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور اضافه شده، هفت هزار تخت نیز در دستور کار، دو هزار خانه بهداشت افتتاح و دو هزار خانه دیگر هم در دست انجام است که این خدمات در خور تقدیر است.

وی  با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) در صحیفه خود فرمودند که تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقینا از برکات و الطاف خفیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شده است، افزود: بسیج منشأ خدمات و برکات فراوانی در منطقه است، امروز اگر آمریکا با چالش جدی در حمایت از رژیم صهیونیستی مواجه است، به برکت تفکر بسیجی است که ریشه‌اش در ایران اسلامی، اما شاخ و برگش در کشورهای منطقه شکل گرفته است.

امام جمعه ساری با اشاره به ماجرای غزه ادامه داد: طوفان نظامی جریان غزه سرزمین اشغالی را درگیر خود کرده است، اما مهمتر از آن طوفان تظاهرات مردمی است که در غرب و شرق، چه اسلامی چه غیر اسلامی، در لندن، اسپانیا، آمریکا و... عالم‌گیر شده است و شاهد تظاهرات میلیونی و چند صد و چند ده‌هزار نفری هستیم.   

انتهای پیام
captcha