مشاوره رایگان در نخستین سال زندگی زوجین در دستور کار قرار دارد
کد خبر: 4182650
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
معاون رئیس جمهور در امور زن و خانواده:

مشاوره رایگان در نخستین سال زندگی زوجین در دستور کار قرار دارد

انسیه خزعلی گفت: با توجه به اهمیت ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه خانواده، طرح مشاوره رایگان در نخستین سال زندگی زوجین را درنظر گرفته‌ایم.

به گزارش ایکنا از قم، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زن و خانواده در دیدار آیت‎الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه که ارموز 27 آبان‌ماه انجام شد، با بیان اینکه در عرصه تربیتی نیز نیازمند اقدامات جهادی و فوریتی هستیم، اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای بحث فرزندآوری را به مسائل اقتصادی گره می‌زنند، در شرایطی که مشکلات فرهنگی در این زمینه تاثیرگذارتر است.

وی با اشاره به اینکه درتولید محتوا از ظرفیت حوزه‌های علمیه بهره‌مند خواهیم شد، بیان کرد: در عرصه مطالبات بین‌المللی نیازمند هماهنگی و همکاری نهاد‌های حوزوی و دولت هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زن و خانواده با اشاره به اینکه برای تقابل با هجمه غرب باید فرهنگ‌سازی قوی‌تری داشته باشیم، یادآور شد: همچنین باید در عرصه‌های بین‌المللی نیز صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم.

خزعلی با اشاره به اینکه برخی از پزشکان درپی تغییر ذائقه جوانان، به راحتی گواهی تغییر جنسیت را صادر می‌کنند، اظهار کرد: برای این افراد تغییر جنسیت صورت نمی‌گیرد و در اصل مقطوع النسل می‌شوند و حدود ۵۰ درصد این افراد به خودکشی می‌رسند.

وی اضافه کرد: به دنبال ترویج فرهنگ غربی نیستیم، بلکه تلاش ما استفاده از افرادی است که با مباحث اسلامی آشنا بوده و در عرصه روانشناسی نیز تحصیل کرده باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زن و خانواده با بیان اینکه عرصه زن و خانواده امروز مورد تهاجم سنگین غرب قرار دارد، گفت:  با توجه به اهمیت ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه خانواده، طرح مشاوره رایگان در نخستین سال زندگی زوجین را درنظر گرفته‌ایم. 

حوزه آماده همکاری مشترک در عرصه زن و خانواده‌ است

آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه باید به سمت طرح‌های جامع همکاری حرکت کنیم، اظهار کرد: یکی از طرح‌های جامع حوزه علمیه با آموزش و پرورش است که در ۳۰ محور ازجمله طرح امین دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه‌ها جزو طرح تحول حوزه است، مطرح کرد: در هرکدام از این تفاهم‌نامه‌ها یک دبیرخانه مشترک ایجاد شده و برنامه پنجساله نیز تدوین خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نباید تنها به یک نقطه توجه کرد، تصریح کرد: در عرصه زن و خانواده نیز می‌توان طی یک برنامه مشترک در محور‌های مختلف تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرد؛ این محور‌ها می‌تواند در عرصه بین‌الملل نیز باشد و انجمن‌های متعدد و معاونت‌های مختلف حوزوی با موضوع زن و خانواده مرتبط هستند.

انتهای پیام
captcha