مراسم آغاز سال تحصیلی نمایندگی المصطفی در سنگال برگزار شد
کد خبر: 4182664
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

مراسم آغاز سال تحصیلی نمایندگی المصطفی در سنگال برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی ۲۰۲۳ ـ ۲۰۲۲ با حضور طلاب و استادان نمایندگی منطقه‌ای جامعه المصطفی العالمیه در سنگال برگزار شد.

حسین اسدی، رئیس نمایندگی المصطفی در سنگال

به گزارش خبرنگار ایکنا به نقل از نمایندگی جامعه المصطفی در سنگال، در این آیین پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط «لیث فال» از طلاب جدیدالورود و حافظ کل قرآن، حسین اسدی، رئیس نمایندگی المصطفی در سنگال طی سخنانی با اشاره به اهمیت علم و دانش از منظر قرآن اظهار کرد: از آن جا که قرآن کتاب هدایت و راهنمایی به راه سعادت و کمال است و هدایت هم جز از راه عقل و علم میسر نیست، از این جهت علم و دانش اهمیت و جایگاه بسزایی در قرآن کریم دارد. تا جایی که می‌بینیم آیات بسیار زیادی از قرآن کریم به ارزش و اهمیت علم و معرفت و ابزار و وسایل تحصیل آن مانند تدبر، تأمل، تعقل و … می‌پردازد. 

وی افزود: از این رو بی جهت نیست که می‌بینیم آیاتی که به نحوی در باب علم بحث می‌کند، حدود یک چهارم از قرآن را به خود اختصاص داده‌اند. این مسئله عجیبی نیست؛ چراکه اولین آیاتی بر رسول خدا(ص) نازل شد در باب خواندن، علم و دانش، معرفت و شناخت بوده است: «بخوان به نام پروردگارت که (جهان را) آفرید، همان کس که انسان را از خون بسته‌‏اى خلق کرد!».

اسدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تحصیل در جامعه المصطفى العالمیه فرصتی ارزشمند برای جوانان تشنه معارف ناب اسلامی در جهان و منطقه است.

جشن آغاز سال تحصیلی در نمایندگی سنگال برگزار شد

سپس شیخ حضرمی ون، معاون آموزشی نمایندگی، اهم قوانین لازم‌الاجرا برای گروه‌های علمی تربیتی، استادان و طلاب از جمله تغییرات ایجاد شده در طرح تحول آموزشی جامعه المصطفی را تشریح کرد.

این مراسم با دعا برای توفیقات طلاب در مسیر تزکیه و تعلیم به پایان رسید.

یادآور می‌شود، با وجود گذشت حدود یک ماه از سال تحصیلی جدید، بنا بر تصمیم دولت سنگال تاکنون دانشگاه‌های دولتی این کشور در سال جدید تحصیلی بازگشایی نشده است.

انتهای پیام
captcha