ویژه‌نامه اینترنتی «ولادت عقیله» منتشر شد
کد خبر: 4182856
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

ویژه‌نامه اینترنتی «ولادت عقیله» منتشر شد

بهترین الگوی پرستاری، حضرت زینب کبری(س) است که برگ‌هایی از زندگانی این بانو در ویژه‌نامه اینترنتی «ولادت عقیله» ورق خورده است.

بهترین الگوی پرستاری را اینجا بشناسیدبه گزارش ایکنا؛ ویژه‌نامه اینترنتی همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) با محتوای متنوع و خواندنی به‌روزرسانی و منتشر شد. این ویژه‌نامه برگ‌هایی از دفتر زندگانی این بانوی گرامی را ورق زده است.

پنجم جمادی‌الاولی میلاد شخصیت بزرگی است که وجودش در تاریخ، به زن بودن «معنا» بخشید! تجسمی از شجاعت و صبر بود و معلمی برای پاکدامنی؛ همچنین الگویی برای پیروان ولایت و رهبری. زاد روز فرخنده او را «روز پرستار» نام نهاده‌اند و چه مناسبت پرشکوهی!

از تلاقی دو دریای نور و معرفت علی(ع) و فاطمه(س) گوهری پا به عرصه وجود نهاد که این نوگل روییده در گلزار عترت، عطر محمد(ص)، خوی علی(ع) و خُلق فاطمه(س) را داشت؛ با تولدش فصلی جدید در تاریخ «عفاف» رقم خورد. معمولاً پدر و مادر نام فرزند را انتخاب می‌کنند، ولی در جریان ولادت حضرت زینب، والدینش، این کار را به پیامبر اسلام جد بزرگوار آن بانو، واگذار کردند. پیامبر(ص) که در سفر بود، بعد از بازگشت از سفر، به محض شنیدن خبر تولد، سراسیمه به خانه علی(ع) رفت، نوزاد را در بغل گرفت و بوسید، آن گاه نام زینب را که به معنای «زینت پدر» است برای این دختر انتخاب کرد.

محیط خانوادگی زینب(س) از لحاظ شرف، فضیلت و انسانیت بی‌نظیر بود. نگین عترت در دامان پر مهر و آغوش گرم علی و فاطمه پرورش یافت و از جدش رسول خدا(ص) فضایل بی‌شماری اخذ کرد. از همان دوران طفولیت، چهره‌ای نورانی و باوقار داشت و در حیا و عصمت همچون زهرای مرضیه بود و در شیوایی و فصاحت کلام، همچون علی مرتضی!

مراتب علمی و کمالات والای حضرت زینب(س)، قدرت آن بزرگوار در تفسیر آیات وحی و بیان احکام، فصاحت و بلاغت آن بانو که بدون تردید رنگ و بوی فصاحت و بلاغت پدر بزرگوارش را داشته، از شاخص‌ترین ابعاد وجودی آن حضرت است.

«بهترین الگوی پرستاری» یکی از عناوینی است که در این ویژه‌نامه آمده است، در بخشی از آن می‌خوانیم؛ همزمانی روز پرستار با ولادت حضرت زینب، امر مهمی است. آن کسانی که هوشمندانه این نام و عنوان را برای روز پرستار انتخاب کردند، کار مبارکی انجام دادند و حقیقتاً به جا است.

مطالعه کتاب‌های «بانوی کربلا حضرت زینب(س)»، «سر نینوا» و «شیر زن کربلا» عناوین کتلاب‌هایی است که مطالعه آن در کتابخانه ویژه‌نامه پیشنهاد شده است.

ویژه‌نامه اینترنتی ولادت حضرت زینب کبری(س) را می‌توانید اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha