جشن «عطر ایثار» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4182864
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

جشن «عطر ایثار» در سنندج برگزار شد

مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار امروز، 28 آبان با عنوان «عطر ایثار» در سنندج برگزار شد.

مراسم روز پرستار در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار که امروز، 28 آبان با عنوان «عطر ایثار» در سنندج برگزار شد، به جنایات رژیم صهیونیست در غزه اشاره کرد و گفت: امروز جنایات رژیم سفاک صهیونیسم در فلسطین دل هر انسانی را به درد می‌آورد و بحث غزه فقط غزه اسلام و یهود نیست بلکه امروز به قصه انسانیت تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز انسانی نیست که دردهای کودکان خردسال و نسل‌کشی غزه را ببیند و دلش به درد نیاید، افزود: رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل امروز تمام مؤلفه‌ها و قوانین بین‌المللی را زیرپا گذاشته است به جای جنگ با طرف نظامی، شهروندان عادی را مود هدف قرار داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیان کرد: در جنگ پزشک و بیمارستان و زنان و کودکان دارای امنیت و مصونیت هستند اما رژیم صهیونیست تمام محدودیت‌ها و قوانین جهانی را زیرپا گذاشت و امروز با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، مدارس و اردوگاه‌ها واقعیت رژیم صهیونیستی را در معرض دید جهانیان گذاشته است.

وی با بیان اینکه برای ما بازگو کردن و اقناع دهه هشتادی‌ها، نودی‌ها و هفتادی‌ها و تشریح جنایاتی که جزو لاینفک این رژیم به شمار می‌رفت، سخت بود، افزود: دشمن با در پیش گرفتن جنگ ترکیبی و جنگ روایت‌ها در فضای رسانه‌ای برای همه بگونه‌ای جلوه داده بودند که ما دشمنی با کسی نداریم و شما می‌خواهید ما را نابود کنید بنابراین متقاعد کردن جوان و نوجوان در خصوص این جنایات رژیم صهیونیست کار ساده‌ای نبود.

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: اگر سالیان سال هزینه می‌کردیم آنگونه که به همت دلیرمردان حماس در طوفان الاقصی حقیقت رژیم سفاک صهیونیسم برای همگان عیان شد نمی‌توانستیم اتفاقی را رقم بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) به عنوان اسوه صبر و بردباری باید الگوی همه بانوان عالم باشد چراکه استقامت و ایستادگی آن‌هم با تحمل دردهای سنگین که در دشت کربلا متحمل شد، اسلام را بار دیگر زنده کرد.

حجت‌الاسلام رازیانی با اشاره به دو وجه نامگذاری روز پرستار، افزود: استقامت و بردباری حضرت زینب(س) و مراقبت و پرستاری ایشان از کودکان کربلا و امام سجاد(ع) وجه اول آن است.

وی اظهار کرد: علاوه بر پرستاری از جسم‌ها پرستاری و دفاع از آیین و شریعت محمدی دیگر وجه نامگذاری روز پرستار و‌ میلاد حضرت زینب(س) است چراکه ایستادگی و مقاومت و صبر حضرت زینب موجب بقای دین و آیین پیامبر(ص) شد.

وی در ادامه گفت: دلاوری‌های حضرت زینب(س) موجب ماندگاری رشادت و ایثار شهدای کربلا و حفظ این وقایع تاریخی شد، شجاعت این بانوی بزرگ اسلام موجب می‌شود که یزید هم احساس پشیمانی کند و حداقل در ظاهر نادم باشد و اسرا را به مدینه بفرستد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به جایگاه شهدا یادآور شد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مزین به نام شهداست و شهدای ما تکلیف خود را از دفاع از این سرزمین انجام داده‌اند و اکنون رسالت ماست که زینب‌وار از اسلام ناب محمدی(ص) دفاع کنیم.

انتهای پیام
captcha