پرستاران مظهر خدمت به خلق و نماد ایثار و نوع‌دوستی هستند
کد خبر: 4182926
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳

پرستاران مظهر خدمت به خلق و نماد ایثار و نوع‌دوستی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، پرستاران را مظهر انسان‌دوستی، اسوه ایثار و نماد خدمت توصیف کرد و گفت: پرستاران مدال خدمت بی‌منت را بر سینه داشته و افتخار همدردی و التیام بخشیدن به آلام مردم را دارند.

مراسم گرامیداشت روز پرستار در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در مراسم گرامیداشت روز پرستار که امروز، ۲۸ آبان‌ در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، فرارسیدن روز ولادت حضرت زینب(س)، بانوی بزرگوار، اسوه عقل، مهربانی و عطوفت، مظهر فصاحت و بلاغت که در تقویم ایران به نام روز پرستار نامیده شده را به جامعه پرستاری استان کردستان تبریک گفت.

وی پرستاران را مظهر انسان‌دوست، اسوه های ایثار و نماد خدمت توصیف کرد که مدال خدمت بی‌منت را بر سینه داشته و افتخار همدردی و التیام بخشیدن به آلام را دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خطاب به پرستار  اظهار کرد: قدردان زحمات شما هستیم و از اینکه آنگونه که شایسته و در شأن قلب رئوف پرستاران باشد، تحولی صورت نگرفته و نتوانستیم جبران زحمت کنیم، احساس شرمندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه زحمات جامعه پرستاری در ایام کرونا بر کسی پوشیده نیست، یاد و خاطر شهدای سلامت را گرامیداشت و پیشنهاد کرد: پرستارانی که در زمان کرونا خدمت کرده‌اند،  مدت زمان خدمت برای آنها، به عنوان امتیاز خاص ایثارگری لحاظ شود‌‌‌.

فریدون عبدالملکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه این مراسم ضمن تبریک این روز و قدردانی از تلاش های مجموعه کارکنان بخش سلامت و به ویژه گروه‌های پرستاری، گفت: ارائه خدمات پرستاری توسط شاغلین این گروه های شغلی، از جمله عباداتی است که قطع به یقین باقیات الصالحات را به همواره خواهد داشت.

وی خاطرات دوران مبارزه بی‌امان با بیماری کرونا را همیشه زنده برشمرد و افزود: به یادآوردن فضای وحشتی که بدنبال انتشار این بیماری ناشناخته در سطح جامعه ایجاد شده بود و در کنار آن شجاعتی که همکاران بهداشت و درمان ما در مراکز تابعه در حفظ و بازگرداندن سلامتی به بیماران داشتند، نقش و رسالت پرستاران که در خط اول مبارزه با این بیماری مهلک بودند را به بهترین شکل ممکن نمایان می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان دوران دفاع بی‌امان در مقابل بیماری کرونا را سراسر ایثار و فداکاری دانست و بیان کرد: در آن جبهه خط مقدم نبرد، کادر بهداشت و درمان بودند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم راه سلامتی جامعه کردند.

وی ضمن قدردانی از تمامی افرادی که سهمی در مبارزه با این بیماری داشتند، گفت: یاد شهدای سلامت در کنار سایر شهدای عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در بلندای تاریخ باقی است.

عبدالملکی جامعه پرستاری را از خدوم‌ترین و بهترین نیروهای سلامت برشمرد و گفت: زنده نگه داشتن روح امید و زندگی در دل بیماران و خانواده‌های آنان از رسالت‌های بسیار مهم پرستاران است که در دوران کرونا آن را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشتند که البته این رسالت‌ها همواره جریان دارد و قشر پرستاری در سخت‌ترین شرایط در کنار بیماران و خانواده‌ها هستند.

وی عشق، ایمان، انگیزه، دانش و مهارت بکارگیری این دانش را از ویژگی‌های شغل پرستاری ذکر کرد و یادآور شد: محیط شغلی بهداشت و درمان داری استرس‌های متنوع است که با روحیه همدلی، همکاری و هماهنگی قابل کنترل است.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم که به همت دانشگاه‌ علوم پزشکی استان کردستان برگزار شد، از خانواده‌های شهدای پرستار، پرستاران نمونه و پرستاران بازنشسته با اهدای لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha